![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Pfaff Creative 2.0 vs HQ Topaz 30?
Hej!
Hoppas att äntligen komma till skott och köpa mig en ny maskin, som ska kunna lite av varje, både klädsömnad och broderi. Har kollat runt vad som finns på marknaden och funderar på Pfaff Creative 2.0 eller en HQ Topaz 30. Är det någon här som har några erfarenheter av de här två maskinerna? Fördelar/nackdelar? Tycker att de verkar vara ganska lika.... Har även en Embirdfråga, har förstått att många här använder Embird. Jag vill kunna brodera egna mönster, och helst då kunna ta designen från en ritplatta kopplad till datorn. Vet någon om Embird stödjer detta? Är det isåfall några speciella moduler jag behöver ha? Såg att ett liknande program i affären kostar 14.000 till maskinerna jag tittat på, så Embird känns ju klart intressant om det kan göra samma saker.... Tack på förhand!! // Susi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej jag har en Wacom ritplatta i A5 storlek.
Suverän att jobba med när man gör brodyrmönster och arbetera med bilder i bildprogram. Tror den kostade runt 1000 kr. Det är ett program för just ritplattan du installerar sedan är det bara att sätta igång. Du kan alternera mellan mus och ritplatta så mycket du vill. Det tar några dagar att komma underfund med hur det fungerar. Ritplattans yta motsvarar skärmens yta och i början försöker man flytta pekaren på samma sätt som med musen, flyttar lite och lyfter sedan flyttar lite till, men då står man ju på samma plats. Nu kan jag växla mella de olika sätten snabbt så det är bara träna så sitter det i ryggmärgen till slut. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej och tack för svar!
Jag har också ritplatta, och det jag undrade var väl egentligen om det fungerar att använda den i Embird. Men av ditt svar utgår jag ifrån att det fungerar.... ![]() Vet du om det är någon speciell del av Embird som jag måste ha för att kunna stygnsätta och sy egna designer? Tack på förhand! // Susi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du behöver Studio med Digitizing Tools.
Då kan du göra den typ av brodyrer man oftast hittar ute. När du blivit varm i kläderna och vill göra brodyrer av fotografier kan du köpa till Sfumato Stitch. Du har detta verktyg som test i Studio så du kan leka med det hur mycket du vill innan du köper. På Embird sida med fria brodyrer ser du skillnaden mellan vanlig brodyr och Sfumato. http://www.embird.com/free.htm Ekorren är den enda vanliga resten är i Sfumato. De kommer med i Embird-mappen. Gillar du korsstygn kan du köpa Cross Stitch. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för info!
![]() // Susi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.