![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() År det någon som vet om det finns kurser i maskinbroderi och sömnad i närheten av Göteborg. Gärna Huskvarna och 4D Embroidery System.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag köpte maskin och program fick jag en fri grundkurs. Fick inte du det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag fick också fri kurs vid både köp av overlock och designer SE.
Kolla med Husqvarnabutiken på Övre Husargatan om de inte kan hjälpa dig. Det är min favoritaffär när det gäller tillbehör och hjälp med broderimaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag köpte min maskin privat och har blivit lovad en kurs men det är inte förrän i Mars-April. Kan ju inte vänta SÅ länge...
![]() Får höra med Husargatan om det finns någon kurs.....i morgon ![]() Tack för svaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du behöver ingen kurs för att komma igång och brodera! Våga ta steget att prova bara! Skräptygbit och ett inbyggt mönster är en bra början för att se hur lätt det är!
Har själv aldrig fått en lektion eller genomgång och inte hade jag mycket till Internet heller på den tiden... Det vara bra att ta ett djupt andetag och prova! (OK, det tog ett antal djupa andetag innan jag ens vågade packa upp maskinen ur lådan, men till slut så...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jo för att inte tala om när maskinen pep första gången när tråden gått av - då bytte nog hjärnan o knäna plats
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Känner igen det. Inget roligt när det piper av fel anledning och inte när det sitter en stort trasselklump under syfoten...
![]() Broderar gör jag allt lite men det är det där extra. Stygnsättning, ändring av mönster, läsa in olika blider osv. Ibland funkar det....men hur? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Fick du med tutarna till maskinen. Där finns massor med övningar att gå igenom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
stygsättning
Vill du kan jag lära dig lite.Jag har 3d och 4d och styngsätter mycket.
brodyr@live.se mvh gunilla johansson. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Tutar är kortnamn för det engelska ordet tutorial = självstudie dvs beskrivning, kurs eller film för hur man gör vissa moment eller hela program.
Hoppas du förstår vad jag menar! Jag googlade ordet och fick fram ordet "självstudiekurs" Vänliga hälsningar Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:51.