![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Polkagris ?
Jag ska sy små presentpåsar i tyg som man kan ha polkagrisar i, men kan ej hitta något broderi med en glad gris. Den enda jag hittade i clipart på World var den här men jag kan inte stygnsätta och $-tecknet och det raka strecket "typ spargris" och skuggan ska ju inte vara med. Är det någon som hittat en glad gris ute på länkarna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Titta på annthegran sida på pig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Iaf en liten glad gris + ett appl.grisansikte här,
kanske man kan "polka" till den/dom med val av färg/tyg; http://www.bunnycup.com/free.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Embroiderydk har glada grisar och även freebie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Kom ju att tänka på att jag stygnsatt ett stycke clipart med "Farm Corners" där en gris ingick... Stygnsättningen finns för övrigt att ladda ner på min hemsida. Nåväl... grisen borde ju gå att lyfta ur, tänkte jag. Sagt och gjort. Här kommer enbart grisen, om det är till någon glädje ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej igen..
Nu har jag bara genom att stjäla "överflödiga" sektioner (det här är en gammal stygnsättning som jag gjorde innan jag upptäckt rutnätstekniken), börjat bygga upp en polkagris bakom grisen... Det är alltså samma double-run objekt, men jag har plockat delar och byggt något annat av. Tomrummen som blivit har jag ersatt genom att förlänga andra sektioner. Mycket enkelt. På detta sätt kan man ändra ett raksömsobjekt utan att det uppstår några hoppstygn. Digitizer omvandlar och listar ut den nya optimala rutten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu så har grisen fått en polkagris, och den har tagit en tugga minsann...
![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Supergo Polkagris
Åh, så fin griskulting o polkagris. Du är helt fantastisk. Önskar jag kunde få gå en kurs hos dig. Kram GOA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej Gunnsan, tack för de ursöta grisarna, de måste jag bara sy ut.
Förklaringen hur du hade ändrat i mönstret begrep jag inte ett dyft av, går det att göra något sådant i Embird? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Gunilla!
Jag sörjer verkligen att jag inte har samma program som dig. Du är oerhört kunnig och generös. Önskar som sagt att jag kunde ha mer nytta av dina kunskaper du delar med dig av. /Bibbi ps fast laddar ner dina stygsättningar gör jag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Gunilla, vilket broderiprogram har du? Grisen är urgullig.
Shania |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tack
![]() Shania, det är Janomes Digitizer 10000 jag använder. Här kommer en annan gris och polkagris som handdukshängare, om någon vågar sig på att pröva den ![]() Handduken måste nog sitta som på bilden eller lite längre upp. Sätter man den för långt ner, finns risk att det kanske inte blir så hållbart. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Tack så mycket, vilka fina grisar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Oj vad duktig och snabb du är Gunilla. Verkligen snällt att du delar med dig av dina jättefina broderier.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.