![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Pepparkaksklänning!
Nån av er som sytt någon och vill visa? Är på jakt efter ett lätt mönster att se efter till min 6-månaders. Tänkte även göra en tomteklänning och skulle gärna vilja ha litet inspiration!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
tips
Om du har någon fin klänning hemma kan du ju rita av den t.ex. en A-linje klänning eller så... brukar jag göra!! sen kan du sy vitt vågband som kristyr... tänkte jag göra i alla fall!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vill du ha inspiration så kan du gå ut i vilken affär som helst, om du har tillgång till stora centrum vill säga, har inte hittat någon affär, förutom inredning, mat och sådant, som inte har tomteklänning och pepparkaksdräkter.
Har sytt en pepparkaksklänning/tunika med byxor till för ett par år sedan. Kombinantionen av tunika och byxor blev jättelyckad..(mellansonen kunde ha den i två år efter varanda...de har "utelucia" och då måste man sy i säkert 1-2 storlekar större då dräkten ska på utanpå overall och liknande....) Han vill ha den igen, men nu är den för liten så jag måste se om jag kan övertala honom att vara tomte...för sådan dräkt finns i rätt storlek...hihi) Om det nu inte blir en mycket mild lucia igen... Finns nog en del mönster men om du vill spara lite pengar så skulle jag använda vanliga mönster men använda juliga dekorationer/applikationer och så. Orkar du inte hitta mönster, kan du kolla in Trollunge.com de har färdiga satser: bara att sätta sig och sy. zigzag-band är oslagbart som kristyr...som sagt. Just det: fördelen med tunika och byxa är ju att den blir mer unisex. Jättefin på både kille och tjej...vill man ändå har klänning är det ju bara att förlänga tunikan och skippa byxan.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.