![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodera med metallictråd
Hej
jag och några till har provat en del FSL julmotiv med metallictråd det har fungerat alldeles utmärkt eftersom många har problem med metallictråd tänkte jag tipsa hur vi gjort Vi har använt metallic som både över & undertråd Övertrådsrullen har vi först sprayat med siliconspray (claes Ohlsson) detta får man göra med jämna mellanrum eftersom sprayet bara tränger ner några lager i rullen Vi har även kört på dubbelt underlägg eftersom metallictråden gärna trasar sönder underlägget Sen e det bara att tuta & Köra |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för tips måste testas
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
OBS
tråden ska sprayas seperat tex över vasken givetvis inte när den sitter på maskinen eftersom man då kan få in siliconspray i maskinen vilket inte är så bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipset.
Nu ska jag bara hitta silicon spray nån stans. Har lite långt till ClaesOlsson. Nån annan idee om var man kan hitta det?? Vad används det till annars?? TACKTACK (hmmm vill prova nu ju) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jadu Lena
eftersom siliconspray går under bilvårdsprodukter så har säkert både Biltema och närmsta Bensinmack det att köpa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hi hi hi Berättade detta för sambon o han sa bara: Det har vi hemma.....
Hmmm ja konstigt annars kanske, han jobbar med bilar. Jo då det fanns hemma så nu ska jag prova direkt imorgon bitti. Eftersom jag bor i lgh så vill jag inte ha maskinen stå o dunka kvälls o nattetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
HaHa ja där ser man
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tycker ni ska vara lite försiktiga med silikonspray och helst använda den "utomhus".
Alla ytor det hamnar på blir väldigt hala och det är svårt att få bort. Silikon kan inte tas bort med varken vatten eller vanliga rengöringsmedel, det måste helt enkelt slitas bort. -så säger en gammal kemist som halkat på ett golv där det använts silikonspray... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18.