![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brothers stora ram
HAr köpt en stor ram 130x300mm till min brother maskin. Jippi nu kan jag göra långa broderier lätt, trodde jag!!!
Ha ha inte då. Maskinen tar inte emot motiv som är större än till den "vanliga" ramen 130x180mm!! Men ramen är till min maskin en Innov-is 700. Någon som har nån idé om hur det ska gå till??Ska jag verkligen behöva splitta motiven??? Det kan ju inte stämma. Mitt brother prg PE Design lite tar inte heller den stl så jag tänkte att då fixar jag mönstret i Embird för det är inga problem. Men det går inte att lägga in i maskinen. Tacksam för alla ideér jag kan få så jag lätt kan brodera på byxbenen både till mig själv o min sons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, motiven ska splittas. Maskinen kan fortfarande bara sy 130x180, och stora ramen består av 3 sådana fält omlott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Aj aj aj det trodde ju inte jag... Då måste man lära sig att splitta motiven nu då?? JA det är bara att bita i det sura äpplet då.
TACK |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.