![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
kanske inte så smart?
Att brodera något som på en gång blir skitigt o kanske förstört vet ju alla hur ledsen man blir av eller hur?
smart sa Troll i mitt öra o viskade om plastmaskinen, i stallet har ju allt en förmåga att damma,bli slitigt o sketigt mm och jag tänkte vara lite flådig o göra en snygg skylt tillmin garderob, efter dryga 2 timmars broderande var jag såå nöjd med mitt alster. monterar in tyget i plasten o in i laminatorn. ja så kan man göra om man verkligen vill att man ska bli ledsen över sitt fina brodyr, vad hade lite dam varit emot sora bubblor, halvsmält plast, ogenomskinligt på vissa ställen mm Troll viskade återigen i mitt öra, du sa inte snyggt, du sa praktiskt, skyddat mot smutsen... nu ska jag tänka igen, för det vore ju smidigt med en skyddande yta, men laminatorn får plasta papper i fortsättningen.. nån som har en idefix! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Annie
Det går att kallaminera. Dvs man lägger in en slags plastficka och kör den igenom en apparat som bara klämmer ihop utan värme. Hör med bokhandeln! Jag vet att det finns de som gör tallriksunderlägg av fina tyger som de laminerar, kolla om du kan hitta någon som gör och fråga hur de gör. Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det fins att köpa...
...sådana fickor i kontorshandeln. Man behöver inte ens en maskin, men man måste vara säker på handen för att få till det!
Motivet limmas bara på baksidan! Annars kan man ju rama in motivet och se till att täta skarvar mellan ram, glas och baksida ordentligt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för varningen!
Jag funderade lite på att just laminera ev framtida alster men då hoppar jag det! Jag laminerade en pressad blomma för ett tag sedan o det funkade faktiskt rätt bra, trots att det var av lite tjockare modell (kärleksört). Visst blev det lite knöligt och jag vet inte om maskinen mår så bra av det men det funkade då och för maskinens skull låter jag nog bli i fortsättningen! För att skydda alstren något finns det en spray såg jag på senaste "Bygglov" men vad det heter eller hur det funkar vet jag inte... men det skulle skydda om man fläckar ner... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har laminerat medeltjockt tyg och det blev bra. Jag ska göra ett försök att laminera mina lace fjärillar som ska bli bokmärken....återkommer med resultatet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:33.