![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vad är billigt för trodyrtråd?
Eller egentligen undrar jag vad ni skulle tycka vara ett bra pris. Jag tycker att det är dyrt (som alla kanske) och har funderat p att kanske handla via grossist och sälja lite,
Men vad skulle ni tycka var ett bra pris? Svara både för 200m och 1000m, vet inte vad jag kan få tag på än... Svara gärna för: Övertråd (vanlig) Övertråd (multifärgad) Övertråd metallic /Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tröttnade på små dyra rullar, så jag köper min tråd på Bamatex. Där kostar en 1000m rulle 19.40 /st. Nu vet jag inte helt säkert hur det är med att handla privat där, för dom säljer i första hand till brodyrföretag. Jag har i allafall inte haft problem att handla privat, men det kan bero på att dom känner mig sen jag jobbade med brodyr.Man kan ju alltid ringa och fråga i alla fall. Dom har massor av olika sorters tråd som inte finns i butikerna.Här i butiken i stan kostar 200m rullen 26,50. 500met. går på någonstans runt 55-60 kr. Det tycker jag är rövarpris.Dessutom känns utbudet något begränsat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag
är väldans petig med kvalitet, så jag köperinte vad som helts bara för att det e bra pris
jag handlar nästan all tråd på solbrodyr som har vettiga priser..jag måste dessutom välja konor med omsorg för att kunna klara brodera, dådanna på pappershylsa skulle jag aldrig klara av. de får vara hur billiga som helst jag skulle inte kunna ha dem ändå |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej jag köper min brodyrtråd på nätet av ett föetag i Borås som heter brodyrvaruhuset.se. Dom har snabba leveranser och jag betalar lika mycket för 1000m där som jag betalar för 200m i husqvarnabutiken i stan. De har undertråd och plastmellanlägg också för brodyr på frotte. Lycka till.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tråd av okänt märke kan vara hur billigt som helst, jag köper den inte i alla fall! Been there, done that...
Kan man komma ner i 20-25 kronor för 1000 meter märkestråd (Sulky, Madeira, Isacord, RA, Marathon och andra "riktiga" märken) är det väldigt billigt efter svenska mått. Märkeslös (eller av okänt/eget märke) bör inte kosta mer än 10-15 kr/1000 meter, om ens det. (Men jag köper den som sagt inte ändå!) Halva priset ungefär får man nog räkna med om man köper 200-metersrullar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag undrar lite, jag förstår att man helst inte ska köpa udda märke/märkeslös rayontråd. Men hur är det med polyestertråd, är de mer hållbara, kanske och kan då köpa billigt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ichigo:
Det beror helt på hur känslig din maskin är. Jag använde enbart billig tråd till min gamla maskin en HQ platinum 950E och det var inga problem. När jag sedan bytte upp mig till en HQ Designer 1 så gick det inte alls. Så numera är nogrannare med vad jag köper för tråd. Det bästa tror jag är att prova sig fram till vad som passar din maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vi har billig polyester brodertråd i vår nettbutikk www.sysiden.no
Priser NOK 14 og 19 pr. 1000 meter spole (inkl. norsk moms som trekkes fra ved sending) Tråden heter Esty og er et utgått produkt fra Gunold i tyskland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
En maskin bör kunna klara all sorts tråd. Jag har sagt det förut...
![]() Men som sagt, jag har förstått att alla maskiner inte klarar av alla olika märken på tråd och jag vet ju vad svenska symaskinsåterförsäljare anser om no-name märken som de inte tjänar några pengar på... ![]() Jag kan tänka mig betala mellan 20-30 kronor rullen för 1000 meters tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Vad maskiner kräver för tråd har mycket med hastigheten att göra. Drar man ner hastigehten på enhöghsatighetsmaskin klarar den sämre tråd. Det har inet direkt med maskinen att göra, utan trådens passage genom nålsögat. Vissa maskiner har i och för sig problem med trådspänningen också, men drar man ner hastigheten löser sig mycket. Men man kanske inte vill sy saktare...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:16.