![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Underlägg eller inte
Behöver man underlägg på grovt linne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle definitivt ha det. Linne lever sitt eget liv och är väldigt rörligt. Jag kanske till och med skulle ha strykbar stabilisering på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej Tua
Jag brukar att använda riv vlieselin jag har en som inte är så stel. Jag låsna trådspänningen lite. Det tycker jag funkar bra. Jag har en Designer 2. mvk Trine Senast redigerad av trine den 2007-11-24 klockan 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jaha, nu har jag både underlägg och tyget att hålla reda på. Men hur fasen får man broderiet på rätt ställe på tyget. Nu går jag bet!
Hjälp någon smarting! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
du kan tråckla ( tror jag det heter på svenska)långa styng riv vliesen till tyger, men se til att det ligger slät, så glider det inte när du ska sätta det i ramen.
Mvh Trine |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ok, tack jag ska prova!
Eller kan jag spänna underlägget i ramen och fixera tyget med spraylim. därefter sy en fixsöm. Är det lättare? Tycker det är svårt att få tyget i rätt vinkel enligt markeringarna på ramen. Någon som har klurat ut någon genväg här? Allting är ju uppochnervänt, bakvänt. Tycker ytterramen skulle klämmas på från ovansidan så man har lite koll på grejjerna och markeringarna. Eller är jag ovanligt korkad nu igen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag lägger innerbågen på plats och tejpar fast den med kirurgtejp. Ett par bitar. Sedanär det lättare att sätta fast ytterbågen underifrån.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Du kan bara lägga det rivbara löst bakom.
När du spänt och fixat. Stick bara in en bit rivbart när det ligger färdigt i maskinen helt enkelt. Så blir det lite mindre att hålla reda på. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack för tipsen. Det där med att lägga underlägget löst under hade jag glömt bort. Måste lida av senil light eller nåt sånt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack, det här var värdefull information!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
Hej Tua, hoppas det går bra med ditt broderande.
Jag lånar lite plats i ditt forum för att tacka lite... Citat:
Detta var också ett jättebra tips: Jag lägger innerbågen på plats och tejpar fast den med kirurgtejp. Ett par bitar. Sedanär det lättare att sätta fast ytterbågen underifrån. Så många bra tips man får när man läser de olika diskussionerna här, tack alla. Kram Anki |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:18.