![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyg som inte repar sig
Har en idé om att göra enkla märkningsetiketter.
Brodera och skära. Behöver då ett tyg som underlag som inte rispar och tål tvätt. Snälla massor med förslag ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du skulle inte kunna pressa tunnt vlieseline på baksidan då? Det tar ju inte så stor plats och ev kan man hoppa över underlägget om det blir för tjockt?
Eller lagom bred snedremsa där du bara skyddar kortändarna? De enda tygerna jag kan tänka mig på raka arm är annars fleece och krossad plysh/velour eller vad det heter som man kan köpa på Jysk i 3m längder. Iof strechigt och bökigt men de repar inte! Annars tror jag nog att broderiet håller ihop tyget själv! Speciellt om du gör ngn slags ram runt! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan inte pröva med "Fray Check" på kanten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej !
jag gjorde snabba och enkla märken till våra scouter av filt . Måste var lite kraftigare och bra kvalité. Den har tålt tvätt i 60 grader på skjortan några gångr i alla fall.köpte hos creative company , www.cchobby.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När Janome visade sina broderimaskiner på syfestivalen verkade de sy på ett filtliknande vitt tyg. Det såg inte ut att repa sig.
Fråga Janome vad det är! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för svaren.
Skall kolla vad Janome broderade på. Har provar att brodera direkt på Super Strong, det går men blir inte särskilt snyggt. Vävetiketter blir nog bäst i alla fall. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
De etiketter som man ser som är väv verkar ha någon sorts smält kant så det inte repas upp.. Och de som verkar helt slät och utan någon sorts kant brukar vara så att de är tryckta istället?
Men någon sorts non-woven material borde vara bra. Jag vill också veta. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
När jag ska göra märken så köper jag ett speciellt tyg till märken som är jättebra. Jag köper det från Solbrodyr.se eller för icke företagare: maskinbroderi.se Det är dyrt men stadigt och fransar inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:32.