![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() jag har en husqvarna 1070, som jag tycker väldigt mycket om, men jag upptäckte en mysko sak nu när jag skulle sy ett blixtlås. när man ställer in styngsbredden på 6 (med raksöm) och ställer nålen till vänster, så tar den inte upp undertråden.
![]() det funkar med styngdbredd 5. och det fungerar även med styngdbredd 6 till höger. men inte till vänster. har någon annan märkt liknande problem? och vet om man kanske kan lösa det på nåt sätt? varför göra en maskin som kan ha styngdbredd 6 om det inte ens fungerar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du provat med en annan nål?
Ibland kan det vara så att en lite defekt nål inte når att ta undertråd "längst bort". Det har hänt mig med en helt fabriksny nål som förmodligen hade ögat nån minidels millimeter för högt upp. Det gick inte att se skillnad med blotta ögat, men flera försök med olika nålar bevisade att det var just den nålen det berodde på. / Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag testade med andra nålar också. samma sak. menmen. jag får helt enkelt inte sy så långt ut antar jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
När jag sydde med jeanstråd i vänsterläge på min 1050... så hade jag samma problem... det hjälpte då att släppa lite på skruven som sitter på ubdertrådshållaren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:43.