![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag är nybörjare i maskinbroderi. Jag köpte en Janome MC 350E för 2 månader sedan. Min första 1000 m undertråd har tagit slut för ett par dagar sedan. Jag läste här på Sysidan att man kan använda överlockstråd och det gör jag nu. Men nu bråkar maskinen med mig: drar med undertråden upp på broderiet och trots att jag justerat trådspänning vill den inte gå riktigt bra. Jag har inte dammsugit maskinen, vet ej hur man gör det på ett rätt sätt. Är det fel på undertrådstyp eller maskinen smutsig? Den låter åxå lite underligt ibland så jag undrar om man skall smörja den, står ingenting i boken om detta bara att man skall rengöra där undertråden sitter. Blir väldigt tacksam för råd, tips och beskrivning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan även spänna undertråden,
Det låter också som om Du behöver damma ur maskinen! I intruktionsboken står det exakt hur Du ska göra för att rengöra den. Skruva av stygplåten, ta upp spolkapseln och ta bort allt damm som finns där. Och runt om, Du bör se allt ev damm. Du kan spänna undertråden, med den lilla svarta skruven på sidan av kapseln. Jag har spänt undertråden på min 350, så mycket att när jag håller i tråden, "hänger" kapseln kvar! Skruva inte för mycket, utan prova Dig fram tills det känns bra. Jag har även höjt spänningen på övertråden. Hoppas att Du får till det. Det finns även tidigare trådar här ang undertråden |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.