![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Applikationsram
Jag ska göra ett applikationsmärke. Vet nån hur jag gör i PE design för att "dra" ut hörnen? Det ska bli typ en stor leende mun.
Eller vet nån om man kan ladda ner färdiga ramar nånstans? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag undrar om jag har skrivit så ni inte fattar vad jag menar? Med ram menar jag alltså själva kanten runt märket.Finns det ingen som kan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hihihi
jag passade på att skriva till dej privat istället, så kolla brevlådan...
men för den som undrar kan man gansla lätt göra applikations ramar av enkla hela formar Monica broberg har gjort en ganska enkelförklaring av styngnsätta typ olika former för applikationer. om man kollar på henne lektioner för gratis nedladdning så lärde jag mej hur man göra, det är gjot i husqvarna prog, men är lätt att överföra tänket till andra program passar på att tacka Monica för hennes givmildhet fniss |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med "dra i hörnen", men en "leende mun"-form gör du t.ex. med Outline-verktyget. Välj kurva, och där du ska "böja in" (övre kanten av munnen) sätter du två punkter så kan du byta riktning i böjen, liksom... Ööööööh, den förklaringen var för någon som har lite vana i att rita med den här typen av verktyg, och det vet jag ju inte om du har...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Annie: Du är som vanligt en pärla.
Sotis: jag har testat att göra som du beskriver men jag tycker att det är svårt på frihand. det ska bli ett stort märke 30 x 10 cm. Tack båda pärlorna för viljan att vilja hjälpa!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Gör det inte helt på frihand. Har du scanner, så rita upp formen, scanna in och lägg bilden som mall bakom. Eller leta upp något som ha den form du vill ha och lägg bakom som bild. Sätt många punkter så kan man gå in i "Points edit" och flytta runt dem till man är nöjd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Aha, det var så jag menade med att dra ut hörnen.
Tack ännu en gång med hjälpen, Sotis! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:11.