![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
otrogen
jag e så trött på att husqvarna blir omsprungna hela tiden..
jag menar de är ju ganska dyyyra, o ändå känns det som om de inte kommer så mycket frammåt. Pfaff som är en avstickare till HQ tar fram en mer användar vänlig maskin, med större brodyr mått. med ett program för enklare delning av brodyrerna, janome har en större bredare båge. Jag har hör o häpna börjat snegla på en janome mc11000, och skulle gärna vilja höra era erfarenheter av att dela stora brodyrer, och att sätta ihop dem skarvfritt. om 3 veckor ska jag få prova lite mer ingående men just nu e jag så irriterad så jag vill börja undersöka saken nu. känns ganska onödigt att uppgradera sig till en designer se för min del för ramarna e ju lika stora. jag har förstått att de riktiga pojkarna ( brother pr 600) inte är så enkla att precitions styra som man måste göra vid delande av brodyrer.. så avden anledningen går de bort tror jag. mina brodyrer mäter ofta 30x30 så jag skulle behöva dela ändå om jag har en sådan ram snälla hjälp mej brainstorma lite. hmm måste ju ha lite på fötterna så jag kan övertyga min man om att jag BEHÖVER en större brodyrmaskin. fniss så jag får köpa den om jag gillar den när jag väl får prova. jag har prövat en 10000 o den var jag inte impad av alls! samt att jag inte helt gillar janomes garantivilkor, men min janomehandlare är sådan pärla att jag kanske skulle våga.. vinkar Brodyrsuget Troll... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du är ju otrolig !
Nyligen hade du bara en Rose . Men visst behöver du en större maskin som kan ta större ram. Konstigt att inte Husqvarna ligger före Pfaff, när de ändå äger dem. Kan tyvärr inget om det hela så ingen större hjälp från mig mer än att jag hejar på dig o lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Meeeeeeeeeeeen nu blev ju jag också sugen att byta. Men då skulle nog männen i vita rockar komma tror jag
![]() Du trollet, man får vara otrogen sin handlare. Det är enda sättet för dom att pillra upp korkgluggarna och skärpa till sig i konkuransen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Var står det att broderiet måste delas på nya Pfaffen. Eller ska man fatta det själv?
En av finesserna är att man kan byta färg på skärmen och se designen i 3d, det skulle jag ha nytta av. Visst blir man sugen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nä inte är du väl otrogen? Enligt vissa handlare så är ju Huskvarnamaskiner förklädda Janome! De har bara annat skal om jag fattat det hela rätt. Så då håller du dej ju inom familjen så att säga...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en pr600 och det är en del bekymmer att få den att inte dra sig när man syr tätt. Det blir mest påtagligt när man gör runda saker...de blir ovala. Det enda sättet jag har kommit på att lösa det på är att göra två lager som inte är så täta.
Jag är ju ett blåbär när det gäller att sy och textillära. Jag är datatekniker och kan maskinen utan och innan men det är kenpigt när man inte riktigt vet varför tyg regerar som de gör. Jag måste gå nån grundkurs i sy eller nåt...=( //Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
hejsan Johan
problemet du har är att du antagligen inte har rätt backing för tyget då blir det ovalt i våra hobby maskiner oxå, när jag gör helrunda saker använder jag nästan uteslutane ultra strong, då håller det formen, men om tyget är tänjbart måste man först stabilisera det , antingen med klister papper eller klisterspray. då kan man tom ha 6 lager brodyr på tshirt trikå.
Troll som gillar expriment... mmm nog e jag sugen på en pr 600 men ekonomin 70.000 för en brodyrmaskin när man inte tänker sälja sina alster är mycket pengar för lite rehab.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja det är som Annie skriver att backingen är viktig. Jag har varit inne på din hemsida och tycker att alla dina saker är kanonfina med fyndiga citat. Jättekul med en kille här på sidan
Kram |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Bara som upplysning!
Pfaff, Singer och Husqvarna ägs alla av samma företag (VSM Group?) och alla har tillverkat symaskiner ungefär lika länge. Mvh Mariette |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:44.