Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-13, 20:52   #1
Norskan Norskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 44
Tør jeg brodere videre?

Jeg er midt i et broderi nå. Størrelsen på broderiet på langs er 139 mm. Broderirammen er 140 mm. Går dette bra? Maskinen sier vel i fra om det ikke går? Er redd for å ødelegge foten eller noe..... Håper noen vi svare raske da jeg ikke vet om jeg kan fortsette eller ikke....

En ting til: Kan jeg slå av min Janome boderimaskin midt i et broderi og så fortsette dagen etter? Eller er alt glemt da?
Norskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-13, 21:49   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag har Janome MC 11000 jag kan inte föra över en fil till maskinen om den är för stor . Det går också att göra en trace i luften på min maskin för att se hur stort mönstret blir.
Om jag stannar maskinen och slår av strömmen över natten så gör jag det vid tråd byte. och nästa dag så stegar jag fram till samma plats och fortsätter. skriv upp exakt vad som står på skärmen och hur många stygn du har kvar och färgbyte etc. men ta aldrig ur tyget ur rammen .
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-14, 05:47   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Maskinen ska säga ifrån om broderiet är för stort. Har du lyckats få igång ett broderi så ska det med andra ord vara ok. Om du vill göra en paus i arbetet så stäng inte av maskinen utan lämna den på. Maskinen går ner i vänteläge och går igång när du rör vi skärmen eller trycker på startknappen.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons