Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-23, 11:36   #1
lovleycat lovleycat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 150
ny boryrfråga bl.a ang beg bernina deco 330

Står i valet och kvalet vad jag ska köpa... vill ha en brodyrmaskin för att kunna genomföra en idé jag har...

Har sett en kombinerad sy/brodyr janome som är till salu som jag helst vill ha men har inte riktigt de pengarna så nu tittar jag på en beg bernina deco 330...


Är den bra? Svår för en nybörjare..? Kan man brodera på band på den? Så någon maskin man måste ha hopkopplad med sin dator för att kunna brodera... är berninan så..? Någon som vet var man kan hitta en specifikation har försökt googla men hittar ingen, vill kolla om den har trådvarnare och andra små finesser...

(Eller har ni några andra rekomendationer när det gäller köp..?)
lovleycat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 11:46   #2
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Denna maskin är föregångan till Deco 340 (som också skall utgå ur Berninas Sverigesortiment. De skall dessutom vara likvärdiga Janomes maskiner 300 resp 350.

Att brodera på band det kan man med alla maskiner, det handlar mer om hur man sätter fast dem i ramen (se tidigare diskussion här på forumet).
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 12:07   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Maskinen är helt jämförbar med Janome 300 som många här på sidan har. En utmärkt maskin!
Man behöver inte vara ansluten till datorn för att brodera. Mönster kan, om maskinen uppdaterats till senaste njukvaruversion, föras över med hjälp av vanliga Compact Flash-kort och en PCMIA adapter.
En av några gamla trådar där maskinen diskuteras (men mitt eget första inlägg i tråden stämmer inte, vilket jag återkommer till senare i tråden!):
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=12503
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons