![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kramdjur - häst?
Skall göra ett mönster för en "gosehäst" men har aldrig konstruerat mönster för kramdjur förut.
Är det någon som vet en bok eller dylikt med olika mönster i som jag kan titta på för att förstå principen ? Jag måste göra ett eget för kramdjuren skall säljas och då kan jag inte använda copyrightade mönster... /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kalikå? (boktips)
Som start, för att sen utveckla till "smartare bitar" så kan du ju ta två profiler och sammanfoga dem med en "sarg" (dvs rygg, mage, bringa) Jag tänker att det kan vara lättare att tänka med materialet i händerna. Låter som ett roligt projekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja den konstruktionen har jag också funderat på ..dvs två sidbitar med en sarg.Skall iväg till bibblan i eftermiddag och låna lite böcker så jag har nåt att utgå ifrån...det finns ju massor av lösningar så jag måste hitta en som är produktionsvänlig...
/L |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Finns ett mönster i lappteknik
Hej!
Det finns ett mönster på en häst i boken "Sjov med patchwork" av Dorthe Jollman. Det är visserligen i lappteknik, men funkar säkert att sy i helt tyg också. Hästen är som en kudde med ett ben i vart hörn och knytband under magen. Har sytt en själv och den är jättegullig. Mvh, Christina |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
På dagens biblioteksbesök fick jag fatt i boken "Sy mjuka djur - waldorfinspirerat i naturmaterial.
Underbar bok om man vill sy mjuka djur som liknar de riktiga djuren.Dessutom är de flesta mönstrena ganska enkla och kräver inte så mycket eftermontering. Nu skall jag börja konstruera ett eget hästmönster. Åh, vad jag älskar mitt jobb ![]() /L |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.