Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-01-12, 16:55   #1
ofeigur ofeigur är inte uppkopplad

Absolut nybörjare....

och det bara snurrar i huvudet....
Jag har en maskin som heter orchidea och nu har jag verkligen lust att börja skapa.
Jag vill lära mig att ta hem broderier från nätet och sen har jag sett en användare här som verkar sälja!! Hur 17 gör jag??? Vad ska jag köpa? Var inne i affären här i staden men blev inte ett dugg klokare...han sa att jag bara behövde köpa en kortläsare, men när jag pratade med en annan affärsinnehavare så var det något program också....
Känner att det kanska är bättre att köpa en sån grej än olika broderidisketter där jag kanske bara behöver en enda. Är det något så när klokt tänkt?
Snälla lär mig mer och kom med råd.
// Åsa
ofeigur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-12, 19:18   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Välkommen till en urkul hobby!
Det lönar sig absolut att köpa en kortläsare/skrivare!!
Husqvarnas egen box kräver extra program har jag förstått från någon som köpte i höstas och skrev här.
Alternativet för dig skulle kunna vara Vikant Ultimate box som kostar runt 1900 om du köper den i Europa (billigare i USA, men fastnar paketet i tullen går det nog ungefär jämnt ut).
www.vikant.de kan du läsa en del på. Här får du med program för överföringen mellan dator och kortläsare. Jämfört med att köpa färdiga kort är den snabbt intjänad!!
Ett billigt (nåja, inte billigt direkt, men mindre dyrt än de flesta andra!) editeringsprogram är Embird som kostar ca.$90 (gick upp i december, om det är någon som minns att det kostade lite mindre förut). Man får testa det gratis i 30 dagar, och sedan kan man bestämma om man vill ha det. Med det programmet kan du konvertera till HUS-format om det mönster du hämtat skulle vara av annat format, ändra storlek och kombinera mönster mm. Man kan köpa på fler moduler senare när man blivit varm i kläderna och vill göra egna mönster eller så.
För att det inte ska snurra för mycket stoppar jag där!
Lycka till!

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-13, 10:19   #3
ofeigur ofeigur är inte uppkopplad

Tack för ditt svar.Ska genast köpa den där grejjen.Finns den att få tag i Sverige eller ska jag skicka efter den från Danmark.
Dataprogrammet laddar man ned eller?? Eftersom man får prova en månad.....
Hoppas sen att någon kan visa hur man gör....Och hur fungerar det med korten? Det är ju liksom nån form av metalldiskett till orchidean ska jag köpa tomma sådana och stoppa in i maskinen från dannmark????

Massor med kramar från en glad Åsa
ofeigur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-13, 11:12   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Jag såg ju inte ens att du hette Åsa! Nu tror jag vi är minst 3 st Åsa!
Ultimate Box beställer du enklast från www.vikant.net (i alla fall enkelt om du har Visa/MasterCard). Du får ett tomt kort med boxen, och mer behöver du inte. Det är bara att skriva över och över och över...
Embird (editeringsprogrammet) laddar man bara ner och så betalar man om/när man vill registrera det.
Forsätt höra av dig bara, Åsa!

Hälsar Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:09.