Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-01-09, 01:10   #1
aliquis aliquis är inte uppkopplad

Bra maskin för nybörjare

Om jag som totalnoob skall skaffa mig en maskin som framförallt skall klara klädsömnad men gärna allt möjligt vad skall jag satsa på då?

Jag har förståt att Janome från http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/ verkar populära och de i vänstra spalten för över £155 verkar ju ha det mesta av det som rekommenderas i deras buyers guide.

Så type Janome 4618/6019QC/4623/5018.

Är någon av dessa bättre än någon annan? Till 6019QC följer det ju med lite extra fötter och det var ju en quiltmaskin, är det bara en fördel eller finns det någon form av nackdel med den med? Att man har mer "utrymme" är väl en fördel då det verkar så lite o trångt där under lampan annars.

5018 tillhör ju en högre serie än 4623 men har färre sömmar, priset är detsamma.

Eller är något helt annat bättre? Hur står sig diverse svenska maskiner jämfört med de där i prisklass? (Om det inte är samma fabrikat då alltså.)

Får man en Husqvarna eller Bernina eller vad som helst med ungefär samma prestanda/funktioner för samma slant i Sverige eller ger de där mest för pengarna?

Tack på förhand.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.