![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur lär jag mig mina HQ program?
Jag skulle vara tacksam för era kloka råd i mitt dilemma. Just nu är jag "mitt i livet" med familj, hus&hem och jobb upp över öronen. Får jag en ledig stund tycker jag om att sy, men det ska helst gå snabbt och bli bra! Nån extratid att klura ut hur program och maskin fungerar och testa sömmar finns inte.
Jag har Husqvarna D1 och deras program 3D Professional. Valde dem för att de ansågs lätta att använda med många möjligheter. Efter ett år klarar jag av att göra det basala i programmen, men känner att det finns en massa finesser som jag inte utnyttjar. Instruktionsboken innehåller inte på lång väg tillräcklig info. Måste lära mig mer, men vet inte hur. Jag förstår på diskussionerna i forumet att många av er är jättekunniga, hur har ni burit er år för att bli det? Jag har kollat både med affären som sålde D1 & 3 D Professional och tjejen som höll utbildning i användning av D1, men de säger att det finns inte utbildning på programmen. Stämmer detta? Hur kan HQ sälja en så dyr och kvalificerad produkt men inte tillhandahålla möjlighet att lära sig att använda den fullt ut? När vi får nya program på jobbet brukar vi få både manual, lite utbildning och support. Helst skulle jag gå en lärarledd kurs, i nödfall några e-learning moduler. Finns det fler därute som behöver utbildning, ska vi samordna nåt? Via forumet har jag fått intrycket att Embird skulle vara mer användarvänligt, stämmer det? Vore det ide för mig att komplettera med Embird? I så fall vilken modell/version och ungefär vad kostar det? Har de precis samma funktioner eller vad skiljer i så fall? Tacksam för alla goda råd! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:31.