![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Storlekar på 50tals mönster?
Skulle från början frånga om någon visste någon sida med mönster från 50-talet, men detta har jag nu hittat efter att ha lurkat omkring i de äldre diskussionerna.
På http://www.thebluegardenia.com/ hittade jag en massa fina mönster, men jag är lite fundersam när det gäller storlekarna... de allra flesta jag har sett är Bust: 30" - Bust: 36", jag misstänker att det är inches dom pratar om, men mer än så förstår jag inte... Är det någon som kan hjälpa mig att tyda? Jag är i de allra flesta fall en 36/38 på både över och under, med vissa avvikelser. (nu får ni lite mått) byst: 86cm (med tunn bh) midja:74cm stuss/höft: 101cm Jag är också lite fundersam på om man när det gäller dessa mönster ska räkna med att dom räknar med att man är korsettad? 50-tal är smala mijor, tror ni att mönstren är anpasade efter korsett smala, eller finns det chans att jag kan klämma mig i nåt? Tacksom för all hjälp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag tog mitt bystmått och delade det med 2.54(har för mig att det var nått sånt med inches), och fick 34 något.
är det bara att köra på en sådan storlek, eller kommer korsettheten in också? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du har ju mönstret att mäta på.
Mät alla delar över tex bysten. (det brukar gå att räkna ut var bysten är) Lägg ihop och lägg till rörelsevidd. Kolla mot dina egna mått. Gör likadant medd midja och stuss. Så gör jag alltid om jag är osäker på storlek. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Saken är den att jag inte har nåt mönster... Jag vill kasnke beställa, och vet inte vilkeb storlek jag ska beställa, eftersom de är i inches och de oftast bara finns i en storlek...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm räknar om centimeter/inches.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Vet någon vad som menas när det står att mönstret passar "Bust 31-1/2"?
Är det runt om brösten eller under brösten man ska mäta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Hon svarade så här (extremt snabbt svar) på Blue Gardenia:
HI, Generally the widest part of your bust with your bra on. We do take international orders, but there is a shipping charge. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:33.