Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-18, 21:16   #1
evat evat är inte uppkopplad

Embird och Bernina Aurora 430

Hej,
jag har suttit en hel kväll och läst i alla gamla foruminlägg om Embird. Jag har trots allt lite frågor - Bernina verkar vara lite speciellt?!
Jag tror att jag förstått att jag skall ha Base och eventuellt studio.
Om jag bara hämtar ner filer ifrån nätet, ändrar lite och kanske kombinerar flera - behöver jag bara Base då?

Sen verkar det som om jag behöver ha ett konverteringsprogram för att min Bernina skall kunna läsa broderifilerna stämmer det?

Sen står det en massa om kortläsare, men man för ju över via kabel, funkar inte det med Embird?

Jag skall snart ladda ner trial versionen, men jag vill gärna veta så mkt som möjligt först.
Idag har jag bara Berninas enklaste program, vet inte ens om det klarar av att läsa andra filer än de som finns där ifrån början, kanske skall jag testa det med...

Hälsar Eva
evat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 21:21   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Att ändra och kombinera går bra i Embird Base.
Det går att konvertera till en massa olika fil-format i Embird.
Med Studio kan Du stygnsätta egna broderier.

Nu vet jag inte vilket fil-format Bernina Aurora 430 ska ha.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 14:36   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Anatar att Auroran ska ha ART och det kan inte Embird skriva. Men oftast brukar Bernina-maskinerna klara EXP också, och det kan Embird skriva. Skulle tro att det där "Berninas enklaste" programmet du pratar om kan läsa ART och EXP, och skriva den sort du behöver.

Hur överföringen görs till just din maskin vet jag inte, men det normala brukar vara att maskinen anslits med USB-kabel och dyker i vanliga filhanteraren som en masslagringsenhet, som när man sticker in ett USB-minne. Sedan drar man sina filer dit och då åker de in på maskinen.

Eventuellt att du måste starta det där Berninaprogrammet och göra överföringen via det programmet, men prova utan först!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 20:42   #4
evat evat är inte uppkopplad

Hej, och tack för era svar.
Jag har fortsatt lite nu och det ser ut som om det program jag har räcker.
Det läser ART och PES filer och allt ser ut att funka så långt i det program jag redan har!
Jag laddade ner ett konverteringsprogram, men tror inte det behövs efterosm programmet läser ART o PES o det verkar finnas överallt i de broderifiler jag laddat ner.
Nu skall jag bara se till att överföringen till symaskinen funkar, men det tror jag.Den går via USB:n.
Hälsar Eva
evat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:05.