Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-09-14, 14:32   #1
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Symaskinssparande

Min dröm om overlock-maskin "gick" ju ut genom dörren när bilen kraschade för ett tag sedan. Men, skam den som ger sig. Nu har jag sålt av massor med barnkläder och andra grejer som har legat till sig VÄL länge och bestämt mig för att spara allt, inklusive det som jag får som ersättning för portot. Det har liksom blivit en sport!

Nu sitter 1865 kronor på kontot och det ligger lite drygt 900 i en burk och skramlar. Närmre 2700. Det vore väl tusan om jag inte får ihop till en maskin i alla fall! Idag hämtade jag 270 kronor på öppna förskolan där vi har ett klädförsäljningsskåp till exempel.!

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 14:34   #2
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad

Kaja känner med dig, du kommer att lyckas!
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 14:38   #3
Annie Annie är inte uppkopplad

Gud så bra! Kämpa på, det är värt allt kämpande, du kommer att ha mycket kul med overlocken!
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 14:53   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Grattis! Du kommer att få ihop till Din maskin.
Det är så skoj när man ser "pengahögen" växa.

På samma sätt har jag fått ihop till mina maskiner, plus en del annat som jag ville ha.

Tur att jag hade en del i nålpengsportmonän i våras när min 22 år gamla tvättmaskin gjort sitt.

Det kan gå snabbt att få ihop pengarna, när man ser att de växer. Lägg även dit alla "gullpengar och femmor, så växer det änu snabbare.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 15:58   #5
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Citat:
Dahlia skrev:
Grattis! Du kommer att få ihop till Din maskin.
Det är så skoj när man ser "pengahögen" växa.

På samma sätt har jag fått ihop till mina maskiner, plus en del annat som jag ville ha.

Tur att jag hade en del i nålpengsportmonän i våras när min 22 år gamla tvättmaskin gjort sitt.

Det kan gå snabbt att få ihop pengarna, när man ser att de växer. Lägg även dit alla "gullpengar och femmor, så växer det änu snabbare.
Jo, men tyvärr så åker gullpengar och silverpengar rakt ner i barnens sparbössor. Det finns många hål att stoppa i serru! Därför är jag extra stolt när jag faktiskt sparar något åt MIG för en gångs skull. Att köpa overaller och vinterjackor och vinterstövlar till båda barnen gick på ungefär lika mycket pengar som en overlock och då blinkar jag inte ens...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:17.