Symaskinssparande
Min dröm om overlock-maskin "gick" ju ut genom dörren när bilen kraschade för ett tag sedan. Men, skam den som ger sig. Nu har jag sålt av massor med barnkläder och andra grejer som har legat till sig VÄL länge och bestämt mig för att spara allt, inklusive det som jag får som ersättning för portot. Det har liksom blivit en sport!
Nu sitter 1865 kronor på kontot och det ligger lite drygt 900 i en burk och skramlar. Närmre 2700. Det vore väl tusan om jag inte får ihop till en maskin i alla fall! Idag hämtade jag 270 kronor på öppna förskolan där vi har ett klädförsäljningsskåp till exempel.! //Kaja |
Kaja känner med dig, du kommer att lyckas! ;)
|
Gud så bra! Kämpa på, det är värt allt kämpande, du kommer att ha mycket kul med overlocken!
|
Grattis! Du kommer att få ihop till Din maskin.
Det är så skoj när man ser "pengahögen" växa. På samma sätt har jag fått ihop till mina maskiner, plus en del annat som jag ville ha. Tur att jag hade en del i nålpengsportmonän i våras när min 22 år gamla tvättmaskin gjort sitt. Det kan gå snabbt att få ihop pengarna, när man ser att de växer. Lägg även dit alla "gullpengar och femmor, så växer det änu snabbare. |
Citat:
//Kaja |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:43. |