Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Sök i forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visar resultat 26 till 50 av 84
Sökningen tog 0.00 sekunder; genererades för 101 minut(er) sedan.
Sök: Inlägg gjorda av: fia-mie
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2011-06-23, 11:07
Svar: 7
Visningar: 8 985
Postat av fia-mie
tack! hur får man tag på en gammal tidning...

tack!

hur får man tag på en gammal tidning då?

är det bara jag som inte kan ladda ner från burdastyle.com eller det är alla tro?
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2011-06-23, 10:38
Svar: 7
Visningar: 8 985
Postat av fia-mie
jag har kollat i vår syaffär nu och dom kunde...

jag har kollat i vår syaffär nu och dom kunde kanske inte ha hem eftersom det inte är svenskt.

jag kan inte ladda hem gratismönster från burdas sida så jag vågar inte slänga pengar i sjön om jag...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2011-06-22, 20:07
Svar: 7
Visningar: 8 985
Postat av fia-mie
Här är en länk till mönstret. ...

Här är en länk till mönstret.
http://www.burdastyle.com/projects/jenny-basic-skirt
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2011-06-22, 20:03
Svar: 7
Visningar: 8 985
Postat av fia-mie
Burda mönster.

Jag har förälskat mig totalt i Jenny Basic Skirt #6058

Men vill inte ladda hem mönstret och gå det i A4 storlek.
Kan man köpa hela mönstret någonstans tro?
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2011-06-21, 12:20
Svar: 18
Visningar: 7 503
Postat av fia-mie
hade helt missat detta, jag tycker absolut du...

hade helt missat detta,
jag tycker absolut du ska prova med stickmaskinen.
Det är ju helt fantastiskt.

Jag hoppas att jag får till det eftersom jag är totalt värdelös på strumpstickor.
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2011-06-21, 10:54
Svar: 18
Visningar: 7 503
Postat av fia-mie
mariatherese - du kan låta det vara kvar. ingen...

mariatherese - du kan låta det vara kvar. ingen fara.

ninnami - jag har inte fått något svar. ja det var ullgarn jag sökte, använder inte akrylgarner alls.

sextiosexan - tack så mycket, tyckte...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2011-06-21, 07:57
Svar: 18
Visningar: 7 503
Postat av fia-mie
Jag har läst ditt inlägg och förstår det. Jag...

Jag har läst ditt inlägg och förstår det.
Jag undrar bara vad det har i den här tråden att göra?
Jag bad om hjälp att hitta alternativa garn och får som svar att människor i världen blir...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2011-06-20, 22:55
Svar: 18
Visningar: 7 503
Postat av fia-mie
Öhh. Okej. Jag åker inte ens på charterresor och...

Öhh. Okej. Jag åker inte ens på charterresor och jag tycker att könsstympning är fruktansvärt vad det nu ens har med mitt val att välja bort ull från Australien.
Jag tycker det är viktigt att tänka...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2011-06-20, 14:41
Svar: 18
Visningar: 7 503
Postat av fia-mie
Jag är inte intresserad av garn från australien...

Jag är inte intresserad av garn från australien och eftersom jag inte hittar information om drops garner så vill jag ha tips på andra garner
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2011-06-20, 12:23
Svar: 18
Visningar: 7 503
Postat av fia-mie
Jag kan beställa det garnet men vill veta vart...

Jag kan beställa det garnet men vill veta vart ifrån det kommer.
tyvärr hittar jag ingen information om det.
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2011-06-20, 12:04
Svar: 18
Visningar: 7 503
Postat av fia-mie
hjälp att hitta alternativ garn till babymönster

jag ska sticka den här http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=23&lang=se
till nyfödd bebis.
hittar ingen information om var merino extra fine kommer ifrån och känner att...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-11-27, 13:51
Svar: 10
Visningar: 14 282
Postat av fia-mie
jag tyckte mer att det såg lite ut som...

jag tyckte mer att det såg lite ut som slätstickning, men det kan ju vara min skärm också.

för min första spontana tanke är att det definitivt är virkade blommor.
vem skulle lägga vilken tid det...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-11-27, 09:55
Svar: 10
Visningar: 14 282
Postat av fia-mie
fast egentligen så ser dom ju stickade ut.. men...

fast egentligen så ser dom ju stickade ut..
men hur fasen gör man det? genom att sticka remsor som man fäster i form av en stjärna?
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-11-26, 22:42
Svar: 10
Visningar: 14 282
Postat av fia-mie
tror att det är betydligt lättare att virka...

tror att det är betydligt lättare att virka blommorna, tror även att dom på mössan är virkade.
sök på google virka blommor så får du upp massor av tips.
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-11-26, 12:35
Svar: 7
Visningar: 22 300
Postat av fia-mie
tradera har ju en del till bra pris dessutom. det...

tradera har ju en del till bra pris dessutom. det dock inte hur dom är att virka med.
Forum: Quiltning 2009-11-24, 11:54
Svar: 5
Visningar: 4 017
Postat av fia-mie
ja det var precis det jag menade! :) tänka sig...

ja det var precis det jag menade! :)
tänka sig att det hade ett namn :P

det mesta jag hittar är sytt för hand, man kan alltså inte sy detta på maskin?
Forum: Quiltning 2009-11-24, 09:38
Svar: 5
Visningar: 4 017
Postat av fia-mie
sy en väska av lappar.

nu ska jag föröka förklara detta så att alla förstår.. :)
Min farmor har sytt en del väskor för hand,
jag är inte så sugen på att sy förhand och skulle vilja veta hur man gör följande på maskin.
...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-08-04, 16:46
Svar: 14
Visningar: 20 488
Postat av fia-mie
en maska som stickas i bakre maskbågen är väl en...

en maska som stickas i bakre maskbågen är väl en vriden maska?

drops har instruktionsvideor här en avig http://garnstudio.com/lang/se/video.php?id=33
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-07-18, 11:26
Svar: 6
Visningar: 6 046
Postat av fia-mie
en sak till undrar jag och det är allt som ska...

en sak till undrar jag och det är allt som ska virkas tillsammans och sånt står det bara räta maskor, ska dom då alltså stickas räta från både rätsida och avigsida?
en annan sak är att omslagen ska...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-07-18, 10:42
Svar: 6
Visningar: 6 046
Postat av fia-mie
tack så mycket. jag ser det inte alls men jag...

tack så mycket. jag ser det inte alls men jag litar på er :)
då är det bara att köra på igen
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-07-18, 10:09
Svar: 6
Visningar: 6 046
Postat av fia-mie
var läser jag den första räta?

var läser jag den första räta?
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-07-17, 23:05
Svar: 6
Visningar: 6 046
Postat av fia-mie
hjälp med mönster.

Jag är inte en särskilt van stickare men har gjort några små plagg som iofs blivit skitfula men nu vill jag gärna lyckas med en fin kofta.

mönster från garnstudio...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2008-11-21, 19:21
Svar: 3
Visningar: 4 776
Postat av fia-mie
tack för hjälpen! har börjat lite nu men kan...

tack för hjälpen! har börjat lite nu men kan fasiken inte göra en vriden avig maska vid ökningen hur jag än försöker, när jag väl lyckas få maskan bli avig och inte rät så blir det hål iaf.
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2008-11-21, 17:58
Svar: 3
Visningar: 4 776
Postat av fia-mie
ändra mönster?

hur vet jag hur många maskor mindre jag ska göra om jag vill sticka en vuxen mössa i barnstorlek?
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-11-18, 17:23
Svar: 14
Visningar: 17 057
Postat av fia-mie
tänkte tillägga att husqvarnas lily är ett...

tänkte tillägga att husqvarnas lily är ett alternativ med bättre sömmar. hade gärna länkat till info om maskinerna men vet ej om det är tillåtet ???

det här med kvaliter på olika märke.
han jag...
Visar resultat 26 till 50 av 84

 

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons