Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-18, 19:58   #1
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Hemsida

Jag skulle vilja ha lite feedback på min hemsida, jag har precis ändrat layouten, vissa saker är inte riktigt där ännu, men på gång. känner ni att det är något som saknas och om ni tycker att något skall ändras.
Jag är medveten om att texten på menyn till vänster är lite liten men vill inte heller ha den större.

länk: http://mittens.se
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 21:16   #2
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Var inne o tittade ser bra ut men på vänster sidan där du har slingan med de olika sidorna på så ser man inte kontakt mer än bokstaven K

/Amda_design
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 21:30   #3
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Vad har du för skärmupplösning och webbläsare? Det har nog med det att göra.
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 22:14   #4
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Jag har explorer och upplösning 1200x800
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 22:28   #5
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
det förklarar nog en hel del, jag använder 1280x1024 och firefox och hemsidan är även anpassad efter det. Kanske bör krympa den lite då, vet dock inte vad som är vanligt att ha ^^ har dock för mig att 1280x1024 är vanligt. Men skall nog explorer anpassa den lite..
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 09:47   #6
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Snygg och enkel sida. Gillar slingan med texten även om det kan vara svårt att läsa när texten är åt ”fel håll”.

Mina besökare har oftast upplösning 1024x768. Man kan inte anpassa sin sida för stora skärmar då många faktiskt inte har det och det blir antingen att allt trycks ihop eller så får man skrollist nertill vilket är irriterande.

Jag har 1680 x 1050 och kan ändå inte se hela ordet ”Länkar” när jag använder Internet Explorer. Det kommer heller ingen skrollist så jag antar att många inte kan vare sig kontakta dig eller se dina länkar.

Det bästa sättet att ta reda på vad besökarna har för skärm, system, färger, browsers mm är att använda statistiken. Är den inte bra på ditt webbhotell kan jag rekommendera http://extremetracking.com och http://www.statcounter.com/

Om du använder den fria delen av Extremetracking så kan dina besökare också se din statistik. Se min här:
http://extremetracking.com/open;sum?login=aknum

Statcounter kan du välja om den skall synas eller inte. Då syns bara en ikon på sidan, besökaren kan inte komma åt statistiken.

Jag använder båda. Du kan välja att ha gratisdelen eller betala en summa för att få mer funktioner.

Det är roligt och intressant att se på statistiken. Man kan upptäcka fel på sidan som man då fixar till och man kan optimera sin sida för de flesta besökare.

Något jag nyss lärde mig var att man skall testa sin sida i olika browsers, nu kollar jag i Internet Explorer och i Firefox. Jag fick göra en hel del ändringar för att det skulle bli bra i båda.

Man skall absolut inte tro att andra ser ens sida som man själv gör.

Fortsätt med ditt fina arbete. Underbara vantar och mössor du gör!


Monica Boberg
Ateljé Kreativ
www.ateljekreativ.se
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 10:01   #7
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Jag har en 15" skärm och firefox men jag kan inte se längre än till delar av kontakt och endast då jag tog bort övre listen med hjälp av F11 på tangentbordet. Länkar ser jag överhuvudtaget inte!

I övrigt gillar jag layouten. Det enda jag tycker är lite tråkig är just den sidan man kommer in till först den där man väljer språk, den är jätte tråkig och säger ingenting om vad som finns på sidan och lockar inte till att fortsätta.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 10:18   #8
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag ser bara halva orden av sockor väskor och sen ser jag blogg men inte om det står något mer under det. Annars ser sidan trevlig ut tycker jag.
Lycka till.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 11:57   #9
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Efter att ha gått webdesign så har jag lärt mig en hel del när det gäller detta med olika webläsare med mera.
Anledningen till att scrolllisterna är borta är det att jag helt enkelt tycker att det är sjukt fult och har valt bort dessa, men i och med att jag gjort det så är det ju självklart att jag måste anpassa sidan så att så många som möjligt kan se den.
Får klura mer på det och lägga ner mer än 3 timmar på den, haha, jag vill ju att allt ska gå så fort som möjligt, tålamod är inte något jag har (:

Detta med första sidan är något jag lade till klockan 3 i natt bara för att jag hade gjort en engelsk sida också, den är bara där just nu och index sidan kommer självklart att gå i samma layout som resten av sidan och pyntas lite med bilder m.m.

Jag vill tacka alla som sagt vad de tyckt om sidan, jag blev rätt nöjd med layouten och skall ordna detta med att menyerna är lite stora.

Detta med att texten är 'fel' tycker jag själv inte gör så mycket eftersom det endast är korta ord. tycker att då kan man få anstränga sig lite (:
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 18:12   #10
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
Snygg hemsida. Jag har samma problem som dom andra att jag bara kan se början på ordet kontakt, använder firefox 1280 x 800.
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 20:37   #11
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Detta med att texten är 'fel' tycker jag själv inte gör så mycket eftersom det endast är korta ord. tycker att då kan man få anstränga sig lite (:
Du kan ju göra som du vill men om inte sidan är lätttilgänglig så struntar man i den. Om du tycker att kunderna ska anstränga sig för att se och förstå din sida kan jag bara säga lycka till.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 20:38   #12
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jag ser inte hela översta slingan. (även om jag kan gissa mig till att det står väskor). På slingan till vänster är det sista jag ser Blogg. Någon kontakt hittar jag inte.
Jag använder Mozilla i en något äldre version under Linux och jag vet att min webläsare är lite petig.Gammal dator, gamla program.
Annars tycker jag att din sida är fin!
Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-20, 14:57   #13
Sunnie Sunnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
Går det att få sidan så den automatiskt anpassar sig till besökarens skärmupplösning?

Glad Påsk ö. Sussi
http://www.smyckadegipskvinnor.se
Sunnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-19, 08:27   #14
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
jag brukar höra med kompisar

osv när jag håller på med någon förändring.. eftersom de sitter med olika skärmar, upplösningar och webbläsare så kan jag få fram hur det ser ut...

ja brukar även roa mig med att slå upp min sida på olika datorer när jag är någonstans och ibland får man en chock!! är det så den kan se ut (både bra och mindre bra då alltså!!! ;0)

sen finns det ju tex i dreamweaver en funktion som gör att man kan testa för olika webbläsare och den talar om vad som kan vara ett problem...

jag vet att det även finns sätt att göra det från början så att det passar alla läsare... men jag kommer inte ihåg det just så klart!!! alltså automatiskt anpassar sig efter rätt upplösning....

snyggt och rent annars!!!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-11, 11:46   #15
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Jag vill tacka alla för kommentarerna och hjälpen (: Nu har jag i alla fall ordnat (den svenska delen) så att den passar till en lägre upplösning, skall även fundera på riktigt hur jag vill ha index-sidan.
Men det tåls väl att fundera lite på.
Jag funderar på att lära mig kodning, men jag har varken tiden eller energin till det just nu.
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons