Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-23, 14:07   #1
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
Brothers Symaskiner?

Va tycker ni?
Tycker man får mycket för pengarna.

Är det dumt att köpa Brother?

/karina
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 14:15   #2
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Absolut inget fel på Brother, mycket maskin för lite pengar!

Här kommer en länk med bra priser ifall du inte har nån säljare i närheten.

http://www.brothershopen.se/
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 14:20   #3
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag har varit nöjd med min brotermaskin. Jag har en budget maskin från brother. Jag var på väg att köpa en av de jubileumsmodellerna de har nu. Fast fick då fatt på en janome Janome MC 6600 P till toppenpris. Annars hade jag tänkt köpa mig en NV-350SE. Jag provsydde Brothers maskiner sist jag var på syfestivalen och de kändes mycket stabila. Jag gillade verkligen nålpåträdaren på den maskinen. Måste säga att den är bättre än på janome maskinen jag har idag.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 14:36   #4
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Thumbs up

Jag köpte en innovis 30 för dryga månaden sen, 70 olika sömmar, vanliga, stretch, dekoration, automatiska knapphål mm. Har sytt några kassar, fixat till några jeans, sytt en klänning i trikå och än så länge funkar den jättebra och jag är supernöjd.

Nu vet jag inte alls hur den håller i längden men fick fem års heltäckande garanti så det kändes bra.
Var även den maskin som symaskinsförsäljaren rekommenderade när jag sa vad jag ville ha, han har många år i branchen så borde ju veta vad han pratar om....Hoppas jag.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 19:19   #5
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Det jag oxå gillar med brother är att den matar tyget bra. Inte för att jag inte trivs med min janome jag har idag. Men vist har Brother många bra maskiner
Så nog tycker jag du kan köpa en brother utan att känna att du gjort ett dåligt köp. Men som alltid vid köp av maskin så är det bäst att testköra innan köp. Alla har ju sina favoriter.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 19:48   #6
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
JAg köpte en Innov-is 10. Den har bara nyttosömmar o jag är kanon nöjd med den. Inga problem där inte. Helt klart värt pengarna. 5års full garanti är ju inte heller dåligt. Tror det bara är Brother o Janome som har det.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 08:13   #7
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag har Brother både som vanlig symaskin och broderimaskin och tycker man får mycket för pengarna. Jag har provat både billigare varianter och lite dyrare och tycker att båda sorterna definitivt funkar bra på sina respektive områden. (En maskin för 2000 kr kan självklart inte jämföras kvalitetsmässigt med en för 20 000, men båda kan ändå var bra på sitt sätt!). Uppfattar dem också som tåliga och inte värst servicekrävande.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 10:52   #8
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Visst får man en hel del för pengarna. Nu har jag bara två av deras billigaste, overlocken 1034D och Brother ES 2010. Båda är enkla modeller och har inte så mycket finesser men passar mig och har det som jag behöver. Overlocken har jag haft i flera år och sytt på nästan dagligen i alal tänkbara meterial, just nu håller jag på och rynkar ca 800 m tyll till balettkjolar och det bara swischar iväg, och den har aldrig krånglat. Det enda jag gjort är bytt knivar en gång under alla år. Min nya "lillebror" har jag inte hunnit upptäcka allt på än, men hittills är jag jättenöjd. Knapphålen är mycket bättre än på Viking Lily som jag hade förut.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 12:18   #9
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jag vann en Brother NV-10A, som är deras jubileumutgåva av NV-10, på en tävling i somras och jag måste säga att den går som en dröm! Jag kan inte uttala mig om Brothers andra symaskinsmodeller men den jag har är verkligen kanon. Jag var skeptisk först eftersom den här är mer digital än mekanisk när det kommer till att ändra stygnlängd/stygnbredd osv men som sagt var, hittills inga problem.

I överlag har jag alltid hört mycket gott om Brother symaskiner. NV-10A tror jag går på 3000 kronor om jag inte minns fel och är en perfekt bassymaskin som jag med glädje kan rekommendera. Komplettera med en overlock så ha du allt du behöver för att faktiskt tycka att det är kul att sy kläder
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 18:15   #10
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Hur nöjd som helst

Jag har just köpt en brother 350 se och är löjligt nöjd med den maskinen.
Jag provsydde flera märken innan jag bestämde mig för en brother.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons