Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-26, 23:19   #1
Singer-Marta Singer-Marta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 76
Overlock köp?

Hittade en annons med overlock symaskiner från england i samarbete med UK
TRADE med simulerad overlock söm, både syr och säkrar kanterna av tyget i ett moment (slår ut 2 sömmars -operatioer) med hjälp av en extra tillskärare kan du även trimma sömmen medan du syr. Till skillnad från andra maskiner kan denna maskin även göra knapphål! osynliga fållar, monogram, påstrykning, dekorativa mönster, dubbla sömmar, sy på knappar, rullade formar. Maskinen är i plåt. Kan det vara någonting att köpa?! Intresserad av svar från någon kunnig? Jag vet ingenting om overlock symaskiner? vad ska man tänka på?
Singer-Marta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 23:48   #2
Elena08 Elena08 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 24
Jag har också läst det i DN idag. Ganska märkligt att de kostar på en stor annons utan att med ett ord nämna vad det är för märken det handlar om.
Elena08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 00:29   #3
Singer-Marta Singer-Marta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 76
JA, jätte märkligt? Jag undrar om det är någonting som man skall nappa på?
Som jag inte vet något om symaskiner undrar jag om någon har synpunkter? Har någon köpt engelsk maskin, vilket märke? Är ni nöjda?

M V H
Marta
Singer-Marta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 09:09   #4
Elena08 Elena08 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 24
Det står väl ingenstans att det är en engelsk symaskin, om det nu överhuvudtaget finns några symaskiner, tillverkade i England...
Dessutom står det: "Liknande erbjudanden på overlock-maskiner och andra professionella maskiner". Svårt att ha synpunkter på maskiner man inte vet någonting om. Märklig marknadsföring.

De nyfikna som beger sig till Heron City på söndag kan väl berätta sen.
Elena08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 13:46   #5
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Tror nog på en varning...

Läste ichigos varning på allmänt forum, de har befunnit sig även i Gbg för att sälja sina metall(?)symaskiner, hon var där och märket var en variant av Singer, dvs nästan likadan stavning på märket...

Man kanske skulle åka dit och se eländet och varna?

Jag tycker nog att symaskin/overlocksköpare ska vända sig till seriösa företag. /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 17:44   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ni kan läsa mitt tråd i allmänt forum där jag pratar om ämneti Göteborg. Verkar vara samma företag.

Symaskinerna är "Signer", Frister vad det nu heter, och Necchi-overlockar. (jag vet inte om "signer" ser ut som singermaskiner eller om det bara är namnet, jag har ingen större koll på nya singer)

Även om man kanske tycker om någon av "märkena" så ska man nog passa sig eftersom jag kan tänka mig att garantiärenden kan bli jättekrångligt. Och priset är mer eller mindre "normalt" för symaskiner i den klassen (billiga märken/konstiga märken).

Jag vet att Necchi och kanske Frister också är gamla märken, men ofta är det så att en del märken har helt och hållet lagt ner sin symaskinstillverkning och ger ut märket till dåliga maskiner i asien. Eller det kanske är fördomar hos mig, men jag vågar inte chansa att köpa en lite dyrare overlock av Necchi än kvalitésak av Janome för 5-hundring billigare (eller mer) direkt från UK. Billigare, personlig service och lättare garantiärenden, 1-5 års garanti. Inte köpa från nån jäkla hyreslokal av nån skum företag.

En till nackdel med att köpa mkt udda märke, om det går sönder och man måste reparera det kan det bli knepigt att få tag på reservdel. Tror jag.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons