Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-07-28, 18:51   #1
lindavillsy lindavillsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 1
Hjälp!!

Jag undrar om det går att färga en baddräkt från att vara röd till svart?

Sen om någon någonsin ha sytt en en behå i en baddräkt?

Är storbystad o vill ha bysten kvar på plats o därför ha jag funderat på att sy in en behå i en baddräkt, men är det möjligt? Är det ngn som ha gjort de? Är det bäst att gå till en riktig sömmerska?

Tacksam för svar
Linda
lindavillsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 19:39   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Badkläder består ofta av konstfiber till största majoritet om inte helt och hållet och går därför inte att färga med de färger vi "vanligt folk" har tillgång till.

Bh:ar i allmänhet är inte anpassade för att klara av att bada i. De ändrar form och materialet är inte beständigt, förutom att de många gånger kan suga upp större mängder vatten. Baddräkten i sig är dessutom antagligen inte anpassad för att kunna ha den större bysten i sig. Utan bh är man mer "omflyttningsbar" och det märks kanske inte lika tydligt, med en bh så att bysten håller formen är det möjligt att baddräkten inte passar alls.

Jag skulle snarare rekommendera dig att antingen köpa en baddräkt avsedd för en större byst (finns både med och utan byglar och en hel del som ger riktigt bra stöd) eller att sy en. www.patternschool.com har mycket bra information i det senare fallet, både kring sömnaden, konstruktionen och hur man på bästa sätt ordnar det med en större byst.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 21:31   #3
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag har sytt en bh baddräkt en gång. Jag började med en "vanlig" slät baddräkt och det såg inte klokt ut, sen tog jag och skar av den under bysten och sydde en BH med ett BH mönster som jag använde på den tiden, satte i byglar och som axelband klädde jag bred resår med baddräktstyg.
Idag skulle jag fodra med powernet, då använde jag mig av underklädestyg.
Ett litet tips för stor byst är Abecitas modell som jag tror heter "Kander" eller något liknande, det är en standard modell som kommer i olika tyger olika säsonger. Det är den enda baddräkt jag använder och jag har även en tankini i samma modell
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 21:33   #4
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Förlåt mig jag läste din fråga lite väl snabbt. Jag vet att det finns kupor att sy in i baddräkter men jag har aldrig gjort det
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons