Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-22, 19:16   #1
Andrea.. Andrea.. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 6
Unhappy balfrisyr, några tips?hjälp!

jag ska på bal, men har inte råd att gå till en dyr frisör, det skulle kosta mer än klänningen( som jag sydde själv) Jag har riktigt långt tjockt hår, och nu undrar jag om någon har tips på någon hemsida där man kan få se hur man gör, eller om nu själva har några tips,
tack i förhand
Andrea
Andrea.. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-22, 20:17   #2
skymningsnymf skymningsnymf är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
Wink

bröllopstorget har ett skönhets- och hårforum
http://www.brollopstorget.se/Forum-1-20/

troligtvis kan du hitta några inspirerande trådar där, då det finns många blivande brudar som tänker göra sin uppsättning utan hjälp av frisör

(balfrisyrer/uppsättningar och brudfrisyrer/uppsättningar går ju lite hand i hand enligt mig)


/Alexandra Månälva

Senast redigerad av skymningsnymf den 2005-04-22 klockan 20:19.
skymningsnymf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 08:36   #3
Andrea.. Andrea.. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 6
tack så mkt för tipset, här hittar jag säkert ngt:-)
Andrea.. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-01, 21:47   #4
ill ill är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 49
Jag tycker att den finaste frisyren är två "bollar" i nacken som är fästa med hårnålar och så nån sorts söt lugg eller hårband i håret (om du har kvar av lklänningstyget kanske du kan göra av det), eller nåt annat sött i håret. Jag skulle gå omkring i två nackbollar dagligen, men jag har alldeles för kort hår
ill är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-02, 06:29   #5
Ziema Ziema är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 34
om du har jättelångt hår kan det vara fint med en enkel fläta som hänger fram över axeln. Kankse några blommor i eller ett fins band eller så
Ziema är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-02, 06:44   #6
tesslin tesslin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
snabbt och enkelt kan man fixa en rätt tjusig frisyr med hårklämmor och lite hårnålar.
jag har också ganska långt och tjockt hår och sätter ibland upp håret i en hästsvans, sen fäster jag "svansen" med hårklämmor på bakhuvudet så det täcker tofsen. sen kan man dekorera med små fina hårspännen eller dyl. nu har jag ju självlockigt hår, vet inte riktigt hur det fungerar på rakt hår om du har det. men annars kan du locka upp det lite innan
kan nog gräva fram en bild om du skulle vilja ha det
tesslin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 17:41   #7
Andrea.. Andrea.. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 6
tack så väldigt mycket för alla tips:-) men jag förstod dock inte ricktigt hur frisyren som sanna Arvidsson beskrev, menar du att det skall vara två "bollar" snätt nedanför bakom öronen, eller två stycken ovan på varandra i nacken, eller vid sidan om?
Andrea.. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-08, 10:45   #8
Tina_ Tina_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 2
Jag tycker att frisyrer är viktiga specielt om man vill va lite extra,,,jag skulle rekomendera dig att lockar håret först med hårrullar,,,sedan blir det lättare att göra en frisyrer med hårklämar,,,,annar är jag rätt så bra på att göra brudfrisyrer mm,,,,*ler*,,,så du kan höra av dig så får du vilekn frisyr du vill
Tina_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-08, 15:13   #9
OmDuInteFanns OmDuInteFanns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 124
Min kompis ville att jag skulle göra hennes frisyr till en bal hon skulle på om hon inte fick en tid hos frissan.
Du gör så att du tar överhåret från öronen och lite snett upp bakåt så att du fortfarande har ganska mycket underhår kvar, sen sätter du överhåret i en tofs som du sen "snurrar" genom att ta håret och trycka ner det bakom tofsen (lite krångligt att förklara) då får du en fin "kant" på håret, sen kan du köpa"kristaller" som du sätter i över håret som ligger platt intill huvudet snyggt är det om du också lämnar lite lugg som du gör korksruvar av eller nåt (hårkristaller tror jag finns på h&m eller glitter)
OmDuInteFanns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-08, 15:53   #10
Tina_ Tina_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 2
Det finns oxå en sida på google....så om du går in på google.com....och skriver brudfrisyrer,,,,så finns det en sida där med en jätte fin frisyr som de förklarar allt hur man gör den,,,och den är inte så svår,,,,
Tina_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons