Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-21, 17:34   #16
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Citat:
madde_madde skrev:
har ni slask väder ute nu eller full vinter
Just nu har vi "full vinter" men det har pendlat väldigt mycket mellan +5 till -2
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 17:38   #17
strit strit är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 14
Jag har kjol i stort sett varje dag eftersom jag tycker att det är finare och skönare. Dessutom hittar jag aldrig byxor som sitter bra. Och så kan man ha en massa tjusiga strumpor och grejer :P
Men mja, folk tycker nog att det är opraktiskt med kjol. Kallt, och så lyckades de alltid blåsa upp när det blåser för mycket ute. Man slipper tänka på sådant om man har byxor + att man kan sitta hur man vill :P
strit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 18:09   #18
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Bluecloud skrev:
Får hoppas du inte tänker bli till exempel brandman eller dykare då :-) Skulle vara opraktiskt med klänning då...
nä då
jag har kontors jobb
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 18:13   #19
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
strit skrev:
Jag har kjol i stort sett varje dag eftersom jag tycker att det är finare och skönare. Dessutom hittar jag aldrig byxor som sitter bra. Och så kan man ha en massa tjusiga strumpor och grejer :P
Men mja, folk tycker nog att det är opraktiskt med kjol. Kallt, och så lyckades de alltid blåsa upp när det blåser för mycket ute. Man slipper tänka på sådant om man har byxor + att man kan sitta hur man vill :P
jag har med kjol varje dag
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 18:21   #20
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Sister_in_Black skrev:
Just nu har vi "full vinter" men det har pendlat väldigt mycket mellan +5 till -2
vinter har inte vi det minsta
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 15:20   #21
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Jag är 18 och passar väll därmed in i kategorin "unga kvinnor". Själv försöker jag ha kjol oftare. Problemet är bara att med jeans är det så enkelt. Man tar på sig ett par jeans man gillar och en topp och så vet man att man har ett säkert kort i alla sammanhang.
Själv känner jag mig faktiskt lite utanför om jag har kjol.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 16:07   #22
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Baggin skrev:
Jag är 18 och passar väll därmed in i kategorin "unga kvinnor". Själv försöker jag ha kjol oftare. Problemet är bara att med jeans är det så enkelt. Man tar på sig ett par jeans man gillar och en topp och så vet man att man har ett säkert kort i alla sammanhang.
Själv känner jag mig faktiskt lite utanför om jag har kjol.
jag kan i bland känna samma sak trots att jag är en 5-10 år äldre än dig. men de skiter jag i
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 16:24   #23
learningtofly learningtofly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 60
jag har alltid kjol, äger endast ett par byxor och tycker att det är mycket varmare att ha kjol på mig nu på vintern än att ta på mig byxorna det värms liksom upp en massa luft under mina kjolar medans byxorna är tajta och blåses rakt på av vintervindarna så att jag tror lårfläsket ska frysa till is, likaväl som att det är svlare på sommaren att ha kjl än byxor, det svalkar skönt

sen får man ha lager på lager när det är kallt och idag som var den kallaste på länge så har jag fyra kjolar på mig allt som allt, men två av dem är jättetunna sommarkjolar,
sen gillar jag tyngden som blir när man har fler kjolar på sig, men hela förra vintern så gick jag i kortkorta kjolar, och stördes inte alls av det värmeproblem folk brukade tycka sig se. för har man ettt par tjockare strumpbyxor så är det lika värmade eller mer värmande än ett par jeans för ofta var det jag som inte frös medans alla andra huttrade och trodde jag var galen.

anledningen till att jag har kjolar på mig är framför allt för att jag tycker att det är väldigt snyggt och sen är det som sagt bra värme i dem, men snygghetsfaktorn är den största anledningen, man känner sig fin i kjol.

Jag tycker inte heller att det är opraktiskt annan än när man ska gå upp för trappor och har saker i händerna så att man snubblar på kjolen, men jag gillar att lyfta på kjolarna, det är en trevlig känsla.
annat som nämts är just slaskproblemet, som dyker upp i bland, men det känns som om det problemet har man även om man nu väljer att ha byxor, för kjolarna släpar ju inte i marken heller.
learningtofly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 16:38   #24
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Väldans vad många kjol-diskussioner det är these days...

Nåväl. Jag har i princip enbart kjolar som festkläder av anledningen att jag tycker att byxor är bekvämare, mer praktiska och i många fall även snyggare. Beror lite på, men så enkelt är det.
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 16:41   #25
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
earningtofly

lager på lager med flera kjolar de måste jag testa. jag brukar annars ha underkjol
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 19:13   #26
anslem anslem är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 26
jag tycker det är ganska vanligt med kjol nu?!
anslem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 21:16   #27
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Re: earningtofly

Citat:
madde_madde skrev:
lager på lager med flera kjolar de måste jag testa. jag brukar annars ha underkjol
var ute och gick och vi har 8 minus nu. jag hade 5 kjolar på mig och de var riktigt skönt! 3 sommarkjolar och 2 så kallade vinterkjolar
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 21:55   #28
tossig tossig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 19
Re: Lite Off Topic...

Citat:
Glasspiraten skrev:
OT och med risk för påhopp;
Killar och kjol
Jag tycker att om män vill använda kjol på jobbet ska de få göra det samt att det skall finnas sådana att tillgå i arbetskläder (jämnlikhet åt alla ).
Det var en massa repotage för något/några år sedan om en man som inte tilläts använda kjol på jobbet (han var bussförare eller något liknande) och han uppgav att han ville använda kjol därför att det var mycket svalare så.
Hittade denna sida:
http://www.sr.se/cgi-bin/goteborg/pr...Artikel=812602
visst måste man medge att kjol verkar vara praktiskt
Det var inte tillåtet att jobba i shorts, så killen tog på sig en kjol istället

Jag skulle gärna vilja använda kjol mer än vad jag gör, men det verkar inte funka för mig helt enkelt. Dels är jag väldigt smal, vilket gör att väldigt få stövlar som är snygga sitter bra över vaderna på mig, sen är det så att alla kjolar jag bär snurrar på sig hela tiden när jag går så jag måste gå och dra dem rätt, vilket inte är så där jättesnyggt

Men det är väldigt snyggt med kjol, ser ofta sofistikerat ut,...Men så har jag hund så det är mer praktiskt att ha byxor för att kunna skynda sig ut på långpromenad när man kommer hem och mer fickor att tillgå
tossig är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons