Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Handbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-19, 10:44   #1
sockerplinga sockerplinga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 38
Question Forum för broderi

Hej!

Har inte varit så mycket här på sysidan, eftersom jag för tillfället inte syr så mycket. Men jag undrar.. Syning.. tillhör inte olika broderier dit med? Som långstygn och korsstygn och sånt..
Jag syr nämligen korsstygn, och tycker att det är så skönt och avslappnande.. Men saknar bra forum för det. Jag har hittat ett ganska bra svenskt forum på MSN, och två engelska. Men det är skönt men svenska ibland med tycker jag. Men på det svenska forumet så skriver dom inte så jätteofta, och jag försöker skriva där..

Tänkte om det är många andra medlemmar här på sysidan, kanske man kan göra ett eget forum för sånt. Kanske inte just bara korsstygn, men även långstygn och allt vad det heter..

Sedan undrar jag om det är någon som syr korsstygn och bor i närheten av Göteborg, närmare bestämt Kinna/Skene/Borås/Svenljunga. För jag skulle så gärna vilja vara med i en grupp så. För om man läser i engelska kors stygnstidningar, så har dom klubbar lite överallt, där dom träffas varannan vecka eller så, och sitter och broderar och pratar och har skoj.

Kram,
Jossan
sockerplinga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 12:31   #2
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
Thumbs up

Jätte bra ideé känns inte som man platsar in i maskinbrodderiforumet.Självbor jag i osby / skåne.
P.s Lite overkill att jämnföra med England dom har ju klubbar för sockerbitens bevarande och andra udda klubbar!
klaas
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 13:40   #3
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jag tycker det låter bra, lägg in ett förslag om det i gruppen som handlar om den här sidan!
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 15:07   #4
sockerplinga sockerplinga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 38
Citat:
klaas skrev:

P.s Lite overkill att jämnföra med England dom har ju klubbar för sockerbitens bevarande och andra udda klubbar!
klaas
hehe, det visste jag inte det var nåt nytt.. men jag tänkte bara själva saken, att dom har klubbar, men jag har inte sett/hört talas om nån i sverige så.. (förutom såna klubbar där man handlar på postorder och så)
sockerplinga är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons