Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-06, 21:46   #1
Verdandi Verdandi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 62
förkunskap?

hur mycket förkunskap bör man ha innan man köper overlock maskin? jag är väldigt sugen på att införskaffa en då jag börjat komma igång med klädsömnad ordentligt, men jag har absolut ingen kunskap om overlock. vad behöver jag veta, och viktigast av allt, vart får jag veta det? har ingen aning om var jag ska börja. finns det nån sida med recensioner som jag kan ta hjälp av?
Verdandi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 10:03   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
börja med att surfa runt och titta på de välkända märkena eller hämta brochyrer så du kan tämföra .Sedan kan du titta på priserna hur mycken du kan betala det är nästa fråga.
När du har fastnat för någom gå till affären och titta på den du kan också fråga här på sysidan.Det är svårt att föreslå en som kostar över 10 000:- om du bara har kanske 3 000:- det är bara ett exempel.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 13:35   #3
Verdandi Verdandi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 62
den ska helst vara så billig som möjligt... har kikat lite på toyotas två maskiner för 2300:- och 3000:-, vad finns det mer för maskiner som i den prisklassen? och vilka funktioner behöver man som nybörjare? jag är inte ny när det gäller sömnad men just overlock har jag som sagt ingen koll på.

utbudet av symaskinsbutiker här är väldigt, väldigt begränsat, så jag vill gärna ha tips om bra ställen att beställa ifrån också.
Verdandi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-08, 08:25   #4
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
www.sewingmachinesdirect.co.uk kan vara ett alternativ, om man är beredd att beställa utomlandsifrån. Jag har mest tittat på vanliga maskiner där, men dem jag tittat på kostar nästan bara hälften så mycket där jämfört med i svenska symaskinsaffärer.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-08, 11:58   #5
Verdandi Verdandi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 62
tack för tipset sara, ska kika vad dom har =)
Verdandi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons