Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visa resultat för omröstning: Hur länge kommer jag att alltid använda kjol eller klänning?
Mindre än 1 vecka 5 16.67%
1 vecka 3 10.00%
2 veckor 2 6.67%
1 månad 5 16.67%
1 halv år 2 6.67%
1 år 0 0%
1 år eller mer 2 6.67%
alltid men kommer att fuska ibland 9 30.00%
alltid utan ann fuska 2 6.67%
Antal röster: 30. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-25, 20:38   #16
tantelin tantelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 22
Jag håller med Alvan om att det är besvärligt att hitta bra tights. De senaste åren har Ellos haft ett okej sortiment i min storlek (54/56) men årets höstkatalog var en besvikelse. De har slutat med damkalsonger! ARRRGHH!!! Jag som behövde förnya mitt kalsongbestånd... nu blir det att lappa och laga istället - ELLER sy själv...såååå jobbigt :-)
Lindex har strumpbyxor som _nästan_ passar, ibland vill man ju vara lite uppklädd...

Under sommaren har jag luftiga hemsydda shorts/mamelucker i tunn bomull under kjolen. Jag är en utpräglad kjol/klänningsmänniska, och helst ska det flaxa rejält vid vader/anklar :-) (Gissa hur många kjolar som har "cykelhål"...)
tantelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 22:23   #17
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
TACK för alla tips !jättekul att läsa alla inlägg-alla vinklingar o åsikter Ska testa med tajts o långa knästrumpor (ps nån mer än jag som är så urgammal så ni minns när man hade dom till korts )
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 00:08   #18
Bluecloud Bluecloud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 157
Nu är jag ju en typisk "jeanstjej", men när det är riktigt kallt är det ju ändå lättare att klä sig varmt om man bär kjol. Under kan du bära mammelucker och dubbla yllestrumpbyxor plus en underkjol under en vid kjol. Underbart varmt!

Vad gör man med jeansen? Klämmer in ett par långkallingar under eller så får man dra på ett par täckbyxor över...
Bluecloud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 05:45   #19
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
tantelin skrev:
Jag håller med Alvan om att det är besvärligt att hitta bra tights. De senaste åren har Ellos haft ett okej sortiment i min storlek (54/56) men årets höstkatalog var en besvikelse. De har slutat med damkalsonger! ARRRGHH!!! Jag som behövde förnya mitt kalsongbestånd... nu blir det att lappa och laga istället - ELLER sy själv...såååå jobbigt :-)
Lindex har strumpbyxor som _nästan_ passar, ibland vill man ju vara lite uppklädd...

Under sommaren har jag luftiga hemsydda shorts/mamelucker i tunn bomull under kjolen. Jag är en utpräglad kjol/klänningsmänniska, och helst ska det flaxa rejält vid vader/anklar :-) (Gissa hur många kjolar som har "cykelhål"...)
Här finns tights i din storlek
http://www.klingel.se/cgi-bin/klingelse/166106-0
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 06:12   #20
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
jätte lång kjol över 105 cm

vet någon vart man man hitta det? gärna butik på nätet eller butik i skåne
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 06:41   #21
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag trivs inte i kjol annat än om det är till en dress, och även då är det lite lurigt. Det är svårt att hitta snygga skor till en kjol tycker jag. Och stor långkjol kan jag helt enkelt inte stå ut med. Man försvinner ju helt.

Sen är det nog helt enkelt så att nederdelen på mig är snyggare än överdelen... så en långkjol till överdelen är vad jag efterlyser.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 22:05   #22
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jag trivs bäst i långkjol, ska nästintill släpa i marken för mig. Men av praktiskta skäl använder jag ofta knä-långa kjolar, det är itll exempel knepigt att cyckla i långkjol, men även där fuskar jag ibland. Det går utmärkt att cyckla med kjol om man med hjälp av en brosch eller säkerhetsnål nålar ihop kjolen så den inte kan fara in i ekrar och kedja.

Strumpbyxor har jag inte mycket till övers för, av samma anledning jag inte gillar byxor egentligen. Tycker det känns alldeles för instängt och trångt. När det är kallt använder jag overknee-strumpor eller "riktiga strumpor" av tjockare modell, ni vet sådanna man har höfthållare till.


Åter till vad för typa v kjolar jag mest använder. Förutom längd som tidigare beskrivits så är det oftast kjolar i A-linje-modell eller volangkjolar.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 23:04   #23
Dandelion Dandelion är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 59
Jag använder nästan aldrig kjol, fast jag vill Orsaken är att jag är lång och har tjocka lår. Mina lår går ihop vilket gör att jag måste ha antingen strumpbyxor eller korta/långa tights, annars får jag skavsår.

Ett bra tips är då att använda cykelbyxor under kjolen på sommaren.
Dandelion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 08:33   #24
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Lotta, det problemet har jag också om jag går längre sträckor, men det htitade jag på en fiffig lösning för förut som itne kräver att jag ska ha jobbiga cyckelbyxor eller dylikt på mig, tycker inte om att känna mig så instängd.
Jag använder ett silikonbaserat glidmedel som heter Pjur Woman som jag smörjer på insidan av låren innan jag går hemmifrån om jag vet med mig att jag ska gå mycket. Det fungerar faktiskt förvånansvärt bra, dessutom innehåller det e-vitamin och är bra för huden så hurra för glidmedel!
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 09:35   #25
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
Dandelion skrev:
Jag använder nästan aldrig kjol, fast jag vill Orsaken är att jag är lång och har tjocka lår. Mina lår går ihop vilket gör att jag måste ha antingen strumpbyxor eller korta/långa tights, annars får jag skavsår.

Ett bra tips är då att använda cykelbyxor under kjolen på sommaren.
Du citerar väl mig antar jag (tips: använd citatknappen nästa gång så blir det lättare att se. Klicka på "besvara med citat" i det svar du vill besvara)

Jag har använt cykelbrallor men för det första tycker jag det blir för varmt för det andra så brukar många av dem rulla sig i kanten. Men som sagt jag ska testa att sy till nästa sommar i något tunnare material.

Citat:
deliana skrev:

Jag använder ett silikonbaserat glidmedel som heter Pjur Woman som jag smörjer på insidan av låren innan jag går hemmifrån om jag vet med mig att jag ska gå mycket.
Jag har testat det med, men jag tycker det försvinner så fort. Det var visserligen ett antal år sedan så glidmedlena kanske har blivit bättre, får testa igen med det märket du föreslår. Har även provat med talk och liknande men det funkar inte heller.

Jag tror jag kommer lyckas göra ett par långbenta trosor nästa år som ska funka.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 09:42   #26
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Alvan, jo det är ju väldigt olika från märke till märke också för den delen, har alltid en liten tub i handväskan för att kunna "fylla på" utifall att det skulle komma att behövas eller om jag missar en buss och ändå måste gå en lång biit, men de tär klart, finns det inte ett badrum där man kan springa in och smörja på mer så blir det ju knepigt i alla fall. Gömma sig i en buske och hoppas ingen ser.


Jag såg någonstans i en butik på nätet som hade lite emr spexcialunderkläder som hade någon slags långbenta trosor som liksom var ett mellanting mellan cyckelbyxa och trosa just för att avhjälpa skavande lår, men de såg faktiskt hemskt obekväma ut. Ska bli kul att se vad du hittar på Alvan. Du gör alltid då bra saker.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 10:25   #27
Dandelion Dandelion är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 59
Sorry Alvan, jag försökte på alla möjliga sätt att få det att synas att orden inte var mina.
Ber om ursäkt, visste inte hur jag skulle göra.
Dandelion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 10:51   #28
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det är lungt, inte så lätt att veta hur man ska göra alla gånger
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:46   #29
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
en vecka är avklarat nu

i ingen alls längtan efter byxor
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 18:12   #30
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Jag skulle gärna bara ha kjol, men jag får inte för jobbet...
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons