Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-16, 12:38   #1
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Ge mig råd och tips

Jag står i startgroparna med att starta mitt maskinbroderi. Är jättenervös, om jag inte får starta eget bidraget, vilket jag nog inte får,hur ska det gå då. Men jag är fast besluten att försöka. Men ni där ute, hjälp mig med tips och råd på allt. Jag suger åt mig av all er kunskap.Dela med er av era misstag och era tankar.Tack för ( förhoppningsvis ) allt!
God Jul till er alla
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-17, 08:43   #2
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Ja, nu vet jag ju inte hur mycket du vet om företagande och hur långt du kommit i processen. Men det är många frågor man måste ställa sig (och ha svar på) innan man drar igång, om man har tänkt sig att ha det som enda inkomstkälla. Hobbyföretag är en annan femma....lite enklare...

Gå in på www.nutek.se och kolla in företagarguiden eller www.startaeget.se. Där hittar du många råd och tips och kan läsa om hur andra har gått tillväga. Ta också kontakt med närmaste nyföretagarcentrum, där är hjälpen helt kostnadsfri och dom kan hjälpa till med det mesta.

Lycka till! Och tala gärna om hur det går för dig!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-17, 11:48   #3
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Thumbs up starta eget kurs

Stort tack för att du tog dig tid att svara.Jag har under hösten gått en starta eget kurs som var toppen så det är under kontroll.Och jag har en man som är egen företagare. Jag vill bara ha tips runt om det hela om du förstår vad jag menar. Därför vore det bra om nån som gjort ett misstag eller nån som kommit på en toppensmart grej ville dela med sig. Jag vill helt enkelt lyssna på andras erfarenhet. Hemsida, är det bra t.e.x.Ha det bra.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-17, 14:20   #4
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Som du säkert redan vet så finns det inga allmänna standardråd att ge angående företagande utan det är olika från fall till fall.

Det finns mycket kunskap och erfarenhet bland medlemmarna här på sysidan så om du preciserar dig lite mer så får du säkert fler svar.

Gällande hemsida, personligen anser jag att man bör ha det i dagens tekniksamhälle. Det är så jättemånga som söker information via nätet idag så man vore dum om man inte erbjuder den möjligheten också. Sedan är det ju upp till var och en hur man vill använda sin hemsida och hur omfattande den ska vara, men hemsida bör man ha.

Lycka till! Och kom gärna med mer frågor så ska jag försöka svara. Har varit företagare sedan 1996.
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-27, 17:12   #5
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Tack

Tack Camilla, jag återkommer säkert med massor av frågor. Går nu och våndas och väntar på svar från Af om starta eget bidraget, men är det så att jag får det, ja då ska jag köpa trisslotter för då har jag tur.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-11, 14:26   #6
sleven9 sleven9 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 2
Om din man har ett aktiebolag kan det utvidga sin versamhet med tex brodyr. Mitt eget aktiebolag sysslar med lite av varje utöver sin kärnversamhet (som motsvarar ca 95% av intäkterna).

Om aktiebolaget skall ändra sin verksamhet krävs en bolagstämma, som revisorn vill ha betalt för, verksamheten bör därför ändras i samband med ordinarie bolagsstämma vid bokslutet.

Hemsida skall alla seriösa näringsidkare ha tycker jag - med eget domännamn - annars skulle inte jag våga beställa något därifrån.
sleven9 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons