Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-08, 11:21   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
överbevisad!!

ibland retar jag mej påatt folk klappar mej på huvudet o ler lite sådär överlägste när jag säger att jag maskinbroderar..
En del i min närmaste omkrets brukar ju dra en suck av lättnad, typ svärmor tycker att det e ganska skönt o slippa besöka mej på sjukhus efter en vurpa på häst brukar hon säga.

min snälla gubbe brukar tillgivet säga att han vet ju om att jag har det bra hemma o att jag e lugn framför min brodyrmaskin. undrar vad han menar med det..

I dag hade jag tänkt sätta maskinerna i arbete med lite grytlappar mm, men först skulle jag bara rasta mitt lilla vilddjur lotuz. för tommy är ganska sjuk o behövdevila, dotterns pojkvän, tycker att hon är aningens intensiv, mm

så jag bestämde mej för att åka ut o rasta det lilla odjuret.

oj lilla haningeär fullt av köpgalna boende, man ur huse har de gått, det var nästan omöjligt att komma över vägen så jag o Lotuz får en super ide o tar en bakväg, plötsligt kommer en stor hund springande lös, självklart ingen ägare i antågande, jag klara av min lydiga hund men en till blir svårt att fixa på hjul, kastar mej in på en lite skogskants väg, bred o väl grusad o fin o undkommer besten, vad jag inte ser är att den fina grusvägen förvandlats till lera, jag åker på i godan ro, för att helt plötsligt börja kana neråt snabbt och slutligen vältamed rullstolen, tack o lov för vrålstarka kampklada lotuz, knyter fast min halsduk i rulen o hon kampar sliter upp matte på rätt köl.

oj, vägen frammåt lutar neråt, ledig o har blivit skogs väg, väna är det en lerig uppförsbacke, jag har inget val än att försöka ta mej nerför. sent om sider är vi nere för backen, o ska över ett mindredike, i diket är det så mycket vatten att motorn lägger av, stackars Lotuz får släpa hela rulle med mate framåt i mycket kuperad teräng tills mi hasar ner i ännu ett dike men vid vägkanten, där välter jag ju igen!!

ringer sjuka gubben som kommer o snabbt konsaere att rullstolen går inte att rubba..

ambulans, polis och slutligen brandkår är på plats.hela vägen blir avstängd mitt i julrushen,

det är inte så lätt att få upp mej ur vattendiket det tar tid.

brandmänn o sjukvårds personal försöker hålla mej på gott humör o småpratar lite, de är grymt imponerade av min duktiga hund som endast är 17 månader. så säger den ena lite försiktigt, vore det inte bättre om du lixom var hemma o broderade eller något sådant istället i din situation, Gubben sa inget men när vi kom hem så sa han något om vilken fantastiskt fin brodyr maskin jag har att tänk så många som inte har en sådan..

Så nu ligger jag här nedbäddad o myser i sängen, äter macdonalds mat o blir ompysslad,, Lotuz fick en stor aldeles egen onsala korv som bragd medalj

i morgon ska jag nog BRODERA!!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 11:29   #2
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Va glad jag är att allt gick bra vännen! Å ge Lotuz en jättepuss från mig!
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 11:59   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Du är nog den envisaste, knasigaste och mest omtänksamma människa jag känner. Omtänksam eftersom du tänkte på Lotus och Tommy och tog saken i egna händer, knasig för att du inte tänkte att det regnat i flera dagar och envisast för att du ändå ger dig på något som andra inte ens skulle tänka på.
Vad skönt att det gick så bra till slut och nu kan ni väl ha det så mysigt hela familjen och koppla av med godis.
Kramiz till er alla.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 12:17   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
mmmm

kiiite envis e nog bra att vra men ibland undrar jag om jag kanske inte ska lätta lite på självständighets gasen..

mest glad är jag att jag fick åka hem igen utan en tur till sjukhuset, för det hade jag inte orkat just nu, för 2 decembrar sedan låg jag oxå på sjukhus efter olyckan, så det kändes väldigt ironiskt när jag låg där i leran..

men jag undkom nog med lite blåmärken o lite smära mer än vanligt, är nog mest sårad i själen åt alla som skrattade åt mej...

Lotuz hälsar att hon njuter av att vara en bragdhund!! o blev glad för Pussen, men hon älskar ju att kelas med..

kram en lite skakad men trygg Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 12:20   #5
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
ja men kelet tar vi när vi ses nästa gång! hälsa det.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 14:30   #6
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Men KÄRA Pulvertroll,
Vad du råkar ut för otroliga saker.
Sån tur ändå att allt gick bra till slut.
Hur kan en människa som är så omtänksam om alla råka ut för allt som du gör?
Jag tycker nog oxå att du skall brodera imorgon.
Det tänker jag själv göra oxå. Så då vet vi att allt är lugnt och inget oförhappandes händer.
Kramizar från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 17:06   #7
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Men vilket fasligt äventyr...! Vilken kämpe du måste var! Å vilken underbar hund!
Å förresten var det väl bra tt alla köpgalna fick en väg avstängd så de får stanna upp å lugna sej ett tag! Jag är redan så less på alla hysteriska människor så jag tänker sy imorgon - och det är tack vare att jag hittat sysidan och fått inspiration!
Så Pulvertroll, ha en skön och lugn broderardag! Kram! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 18:51   #8
Penguin Penguin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 57
Det är inte många som kan berätta som du, en så ledsam grej på ett så roligt sätt
Du gör många glada här på Sysidan

Så skönt att allt slutade väl! Att du hade hunden och din "gubbe". Han är säkert lika go som du!

Hoppas du får en lyckad brodyrdag
Penguin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 01:43   #9
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Hur kan något så tråkigt bli så roligt att läsa. Det är bara du som klarar av att berätta på det sättet. TACK
Man kan ju inte säga att du tillhör dom som inte vågar, dom som sitter o säger Jag kan inte o sen har dom aldrig försökt.
Tycker du är en underbar kämpe som verkligen försöker o som kollar var din gräns går. Nu vet du ju det till nästa gång.
Vilken underbar hund du har sen. Men det heter ju inte Sådan herre sådan hund för inget.
Det var kanske du o din hund som myntade uttrycket.
Skönt att höra att det gick så pass bra ändå som det gjorde. Önskar dig all välgång.
Å glöm nu hunden i morgon o ta hand om broderi maskinen istället.

KRAM KRAM till ett underbart troll
sluta aldrig vara du.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 09:01   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Men herregud människa vad du ger dig ut på farligheter. Får nästan lust att komma och rycka dig i trollörat
Jag blir ju helt iskall när jag läser....
Men oh så skönt att komma till sista raden och ser att allt ändå gick bra och du kom hem välbehållen. Gör inte om det här igen är du snäll!

Kramen till dig och tapper Lotuz
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 11:08   #11
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Gulp!

Din lilla tur vart ju liiiite mer äventyrlig än väntat. Helt bestört över de vurpor du gjorde. Stackars din kropp! Duuuuuktiga Lotuz!!! vilken liten kämpe hon är, precis som sin matte!

Men det som gör mig mest bestört och förbannad rent ut sagt, är de människorna som klappar dig lite överlägset på huvudet!!! Svärmor må ju sedan vara en sak, förstår att hon oroar halv ihjäl sig när du är i farten.

Måste bara fråga, vart det någon (Tommy mm) som blev jätteförvånad över det du råkade ut för? För det sköna mitt i alltihoppa, är ju ändå att du, är du!

Skönt att du slapp sjukhuset!
Ha nu en lung och skön broderidag, framför Älvan! Äventyren kanske kan vänta lite till.

Stora varma kramen till dig Trollet

Senast redigerad av WiKa den 2007-12-09 klockan 11:15.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons