Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
2012-08-23, 14:20 | #1 |
|
hjälp en textil-student med virkningen!
Hej! jag, josefin tingvall, studerar just nu vid linköpings universitet inriktning slöjd, hantverk och formgivning. tanken är att var person ska få finna sin egen lilla nich, jag tror att min är virkning. jag älskar att skapa av garn, och kännslan att öggla upp något från grunden är obekrivlig. dessvärre är mina kunskaper begränsade och jag är ivrig att lära mig mer.
vet ni om några bra böcker, internät sidor.. dyl. skriv! så blir jag ytterst tacksam! |
2012-08-23, 16:14 | #2 | |
|
Citat:
|
|
2012-08-23, 17:26 | #3 |
|
Favoriterna i mitt eget bibliotek...
Fri virkning (Lis Paludan) 1980 ...som titeln säger... Min favorit när det gäller virkning! Textil fantasi (Estine Östlund, Bitte Aulén) 1974 Inte så mycket virkning men ger min kreativitet ytterligare inspiration. Sticka & virka över 70 kreativa projekt (Cilla Ramnek) 2004 Mest 'ta tillvara o göra om' men inspirerar att skapa 'utanför lådan'. Inspireras också av 'färg/form/mönster(inte sy-mönster)'-böcker jag har från 70-talet... Lycka till! |
2012-08-30, 06:34 | #4 |
|
Stora boken om virkning av Margaret Hubert, tycker jag är oumbärlig.
|
Taggar |
bok, hjälp, information om virkning, student, virka |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:07.