Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-28, 07:19   #31
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Citat:
chery skrev: Visa inlägg
Fick nu i eftermiddes ett samtal från en väninna som gjorde mig väldigt ledsen. Hon hade läst expressen och undrade om jag fortfarande var medlem i den "fittsaiten" och om jag kunde ordna ett sådant mönster till henne. Jag blev ledsen och bestört över vilket rykte som dessa artiklar ställer till med. Jag har alltid varit stolt över att vara medlem här, men nu vet jag inte om jag vågar berätta att jag är medlem. Är rädd att det ska misstolkas.
Det var väl inget o bli ledsen över. Hon ville ju ha mönstret så hon måste ju ha gillat den. Men på ett sätt kan jag lite förstå dig. Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 07:50   #32
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Hon ville ha mönstret för att djävlas med sitt ex.Det var inte för att hon tyckte om den.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 17:53   #33
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Det många inte verkar ha insett är att det ord de ser som ovårdat bland många idag är ett helt och hållet accepterat ord för det kvinnliga könsorganet. Att se det som ovårdat språk är en värdering som inte alla delar och inte ett absolut fakta.

Dessutom tycker jag faktiskt att det inte är något fel alls kring expressens artikel. Är det inte bara bra att den här konflikten faktiskt också får möjlighet att delas av andra? Jag tycker att ämnet är riktigt intressant i och med att det uppenbarligen är så laddat för många medan jag själv visserligen kan förstå upprördheten men inte delar den det minsta. En debatt kring vad som är konst och inte och vad som ses som okej språkbruk eller inte (och upplysningen att alla inte delar ens åsikt) är väl något som det bara vore bra om hela Sverige tog del av?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons