Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-20, 12:38   #16
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Via kommandotolken? Hurdå menar du?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 12:46   #17
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
gå in via start, alla program , tillbehör, kommandotolten skriver mer snart göt inget där ännu
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 12:47   #18
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
det skulle vara bra att veta sökvägen till viruset så är det lättare för mig
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 14:09   #19
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Usäkta jag såg inte att sökvägen redan låg inne

ag kommer så långt att jag kan se C:\Documents and Settings\Turid\Lokala inställningar sen borde jag se \Temporary Internet Files\Content.IE5\och sökvägen till filen men mappen Temporary Internet Files är dold och tom.

för att hitta file kan du skriva efter >cd Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\

för att leta efter dolda filer med kommandotolken skriver man dir/A:H tryck enter då kommer filer och mappar fram. För att förflytta sig till en av de mapparna skriver man cd och mappens namn sen trycker man enter.
När du hittat filen byter du namn på den genom att skriva ren gammalt filnamn nytt filnamn
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 14:17   #20
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
En sak som funkat för mig ibland är att göra en systemåterställning till ett datum då jag vet att datorn inte var smittad.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 15:28   #21
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Att systemåterställa innebär att en del går förlorat. Minns ju inte vad som hänt efter senaste händelsen. Remoras intåg i datorn alltså.

Nä, jag vill fortfarande kunna se filen och ändra filnamn på den. Omöjligt är det väl inte? Jag har ju kunnat se mappen Temporary Internet Files förut under Lokala inställningar
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 15:55   #22
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Vet inte om det är omöjligt eller inte. Om du testat det jag skrev om kommandotolken och inte hittat den så vet jag inte.

En systemåterställning är inte så farlig, den går att ångra heltoch hållet. Man brukar tappa de program man installerat men inte dokument man sparat. Du kan ju testa dig fram och ta en återställningspunkt som ligger nära i tiden.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 17:24   #23
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tack Marron!
Jag har provat kommandotolken också utan framgång. Filen finns inte, faktiskt inte en s mappen?

Blir snart galen på det här.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 17:47   #24
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
AVG se upp för det

Jag har också skit i datorn och provade AVG....ojojojoj vad det blev tokigt...hel svart dator....undrar vad man får i datorn av alla gratisprogram......Gubben har fixat och trixat i flera timmar efter AVG....Alla skrivare, fax, bankprogram, e-posten mm....blev helt utslagena.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 18:41   #25
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Har du provat AdAware från Lavasoft? Det finns både gratisversion och betalversion.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 19:06   #26
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
BodilN skrev:
Har du provat AdAware från Lavasoft? Det finns både gratisversion och betalversion.
Jadå, det har jag också provat utan resultat.

Jag vill bara komma åt filerna blir skogstokig snart.

Tack för att ni engagerar er i detta.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 19:57   #27
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Prova med forumet på www.pcforalla.se. Där brukar det finnas många frågor om virus och dyl och mycket hjälp. Kanske kan du hitta något om just din trojan eller ställa en fråga där.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 21:36   #28
kolibria kolibria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 16
Jag har ingen direkt lösning på ditt problem men jag vill tillägga att om du vill pröva med ett annat antivirusprogram så bör du avinstallera dit befintliga innan du kör det nya antivirusprogrammet.

Anledning: för att antivirusprogramm ska förstå vad som är virus så har dom en virusdefinition.

Virusdefinitioner kan se ut som virus för andra antivirus program. Detta gör att den kanske förintar eller på annat sätt förstör filen och då fungerar inte det antivirusprogrammet.
kolibria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 21:40   #29
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Temporary internet files...

Ja, kanske gå in i IE och gå och töm cachet?
Brukar finnas i inställningar.

I värsta fall kanske du kan försöka radera hela katalogen! Det brukar inte vara någon fara i just det här fallet.

Om du inte redan använder firefox så rekommderar jag dig att gå över till firefox då det inte är lika utsatt för attacker. (efter det att du städat upp förstås)

Sen så hade jag en annan virus som låg och spökade sig i Windows system restore-mappen som inte gick att radera! Då fick jag rådet att trycka windows+break (tangenterna), välj fliken systemåterställning, sen avmarkera rutan "Stäng av systemåterställning på alla enheter"
så raderar Windows återställningsfilerna åt dig (och ev virus som ligger där!) eller då kan du ialla fall gå o radera filen själv.

(observera att ovan har jag höftat med översättningen eftersom jag använder engelsk version av windows)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 22:53   #30
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Om du vet när du fick det kan du ju göra systemåterställning till strax innan det hände.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons