Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-16, 09:24   #31
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Vet du Filippa att jag tror inte alls du läser in för mycket i dina andra katters beteende. Jag tror visst dom kan sakna sin kattkompis även om dom kanske glömmer fortare än vi människor.

Våra katter gick runt och letade rätt länge, både av skräck eftersom den första (Molly) vi fick avliva blev komplett galen och attackerade dom andra, även ungkatten.. men visst sökte dom, och kände att nåt var konstigt.
Sen när vi blev tvugna att avliva Signe tre veckor efter Molly, då blev Allis (ungkatten) otröstlig och gick och sökte och skrek efter Signe. Det var hemskt... Men sen fick hon ju lille Homer att ta hand om, och fick ju tassarna fulla

Sen tyckte jag att det var som om dom andra katterna ville trösta mig, dom sökte upp mig på ovanliga sätt när jag var ledsen... dom kom upp till mig och tittade stint på mig innan dom la sig ner.. som för att säga att "du har ju mej"
Fast där lägger nog jag kanske in lite för mycket, men det kändes ändå så..

Tur du har fler katter som kräver uppmärksamhet, du är inte helt ensam, utan katttassar tassar omkring och finns bara där.
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-16, 14:48   #32
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Hej filippa
Det var tråkigt att höra hur det gått för laban.
Om man vill kan man få en enskild kremering på djursjukhuset vilket innebär att du kan hämta hem laban i en pappersurna och begrava honom under hans älsklingsträd om du vill. Så har jag gjort men mina boxrar båda gångerna det brukar kosta en x slant för kremeringen.
Hela första året under den mörka årstiden hade jag en lyckta i trädet.
Och nr 2 fick sin aska ströd där han sprang efter alla rådjuren han springer fortfarande bland sina rådjur.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-16, 15:11   #33
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Laban skall få en sån kremering (usch, vad jobbigt att prata om henne i såna termer...Hon har varit så närvarande i mitt liv i över nio år ). Jag skall hämta urnan om en vecka. Hon var ju innekatt och inget favoritställe utomhus och själv bor jag mitt i stan. Men min pappa bor på en superfin plats mitt i skogen och där skall jag hitta nåt ställe att gräva ned den. Jag tror att hon hittades i en skog, några veckor gammal och fulltändigt loppangripen (alltså helt täckt).
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-16, 16:06   #34
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Det blir nog en fin viloplats för henne Det är skönt att ha en plats där man kan få gå in med minnen och sorg och känslor och ösa ut mängder den stunden man är där .för att sedan återgå till det dagliga livet och fylla på med nya händelser i sitt liv. Kanske så småningom när sorgen har lagt sig, ett nytt husdjur att slösa sin kärlek på.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons