Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-30, 02:43   #16
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Indukta Progenta låter som jättebra förslag. Det ska finnas fler företag som har beg ind-maskiner.

Om den maskin du har "bara" är för snabb kanske du kan be om att byta/växla ner motorn? Om den klarar att sy alltså. Jag minns inte. ibland kan man byta ut/växla motor så att man får långsammare men starkare motor och på en industrimaskin är det mer troligt att man kan göra så.

Speciellt på maskiner som har motorn utanför, då är det lätt.

Jag vet det här för att i pfaff-gruppen jag är med i, pratas det om att folk bytt ut till starkare motor på sina gamla som har motorn utanför, men att det vanligen inte rekommderas att göras så på hushållsmaskiner eftersom mekaniken inte är byggd för att utsättas så.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 15:35   #17
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Det blev en Janome 1600 p qc

Jag klurade länge hur jag skulle göra. Ringde och frågade om industrimaskiner men den jag behövde gick tyvärr på kring 30 000 vilket kändes lite för dyrt för min budget just nu.

Sen bestämde jag mig för att köpa en Janome 1600P QC och det ångrar jag inte. Den fungerar kanon på mina halsband. Den har ju starkare nålar än vanliga hushållsmaskiner. Jag har till och med testat att sy selar i den som är dubbelt så tjocka som mina halsband och det går utmärkt.

Janome 1600P, Pfaff grand quilter och husqvarna viking mega quilter är samma maskin. Jag valde Janomen för att den just har släppts i en ny lite tystare maskin med möjlighet till trådklipp via en pedal. Plus att det var kampanj på den med ett industribord just nu.

Så ni som syr riktigt kraftiga saker. Testa en av dessa maskiner det kan fungera
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-11, 08:51   #18
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Bra att det löste sig för dig!
Jag gillar också det faktum att man ser trådens hela väg utanför maskinen. Hatar nya maskiner där de dolt trådens väg så man måste fiska och pilla ut om det fastnat och inte riktigt veta om ludd/rester har rensats bort eller inte. Förstår aldrig riktigt varför de måste dölja det nu för tiden. Det gör ju också maskinen mer bulkig...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons