Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-04, 18:59   #1
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Spidermanbroderi??

Någon som vet var jag kan hitta motiv med Spiderman?? Sonen älskar honom och nu vill jag sy något häftigt som ingen annan har....
millsing är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-04, 19:46   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Finns inga lagliga, har jag för mig.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-04, 19:53   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
gratis

[länk raderad]
avslutad141023 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-04, 19:55   #4
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Länken leder ingenstans.

Spindelmannen är copyrightskyddad.
VivoPlena är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-04, 19:58   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Vet inte om det är tillåtet att länka till sidor med olagliga mönster här. Ganska säker på att det inte är det. Räkna med att allt ni hittar med seriefigurer etc är olagligt, med undantag av några få licensierade samlingar man kan köpa.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-04, 20:02   #6
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag antar att länken ska vara så här,

[länk raderat av forumvärd]

Det finns ingen Spindelman där, som säkert är copyrightskyddad precis som Jennifer skrev.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-04, 20:02   #7
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
men

det finns faktiskt folk som stygnsätter sina egna seriefigurer oxå...

Ibland känns det liiiite fanatiskt på denna lista
avslutad141023 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-04, 20:04   #8
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Spelar ingen roll om man stygnsätter själv. Lika olagligt! Gör man det bara för eget bruk är det nog ingen som bryr sig. Delar man med sig, även om man gör det gratis går man förbi den gränsen.
Det handlar mycket om att hålla listan skyddad att detta påpekas och MÅSTE respekteras på listan.
Vad var och en gör UTANFÖR listan är deras ensak!
Länkas det till olagligheter kan LISTAN råka illa ut!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-05, 10:47   #9
hansen hansen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 51
Vad är listan för ngt?
// förresten, det låter så gnälligt & otrevligt att käbbla. Mkt trevligare om folk som ogillar vissa inlägg raporterar det till moderatorerna, så tar de hand om det. eller kanske kontaktar sidan & ber att få bli moderator själv... Mindre irriterande om ngn med beviljad befogenhet tjafsar. =P//

Jag skrev det offentligt, för jag menar inte bara dig, asawi. Det verkar vara en övereprensatation av egenutnämnda forumspoliser på sysidan. Lite trist, för det verkar vara en trevlig sida annars. ^^

Senast redigerad av hansen den 2007-03-05 klockan 10:53.
hansen är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-05, 12:14   #10
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Listan = detta forum

Brukar för övrigt rapporterea inlägg som bryter direkt mot reglerna direkt till moderator.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-05, 19:14   #11
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Jag anade att min fråga ännu en gång skulle dra igång denna debatt....

Jag vet att det pågår livliga debatter på sysidan om copyright men jag tycker att det kan gå till överdrift ibland. Sålänge man respekterar copyrighten och använder sunt förnuft och jag bara vill sy något till barnen så tycker jag att det är OK.

Jag skulle aldrig sälja vidare något som inte var tillåtet med hänsyn till upphovsmännen. Men det är upp till mig att bestämma hur jag ska agera men jag vill för allt i världen INTE äventyra Sysidans vara eller inte vara....

Tack till er som svarat på mitt "anrop", sonen kommer att bli överlycklig!!
millsing är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-05, 20:00   #12
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag tycker det är helt ok att fråga var man kan få tag på broderier av kända figurer, det finns ju faktiskt ibland lagliga broderier av dessa figurer.

Problem och risker för sysidan uppstår ju bara när någon länkar till broderier som inte gjorts med tillstånd.

Om man nu vill vara schysst och dela med sig av dylika länkar så kan man ju mejla dessa privat. Jag tror inte att det är någon här som vill utsätta sysidan för risker. Så jag tycker man gärna kan fråga på men låt det underförstådda skötas privat och det lagliga här på sidan, då blir alla nöjda skulle jag tro.

Jag kommer fortsätta rapportera olagliga länkar via rapport knappen för sysidans skull, men bryr mig inte ett dugg om vad som sker vid sidan om.
Alvan är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 06:50   #13
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Dubbelmoral

Är detnågot jag verkligen ogillar så är det dubbel moral. När man ska sätta dit andra, rapportera mm men själv så skiter jag i det, gör som ni vill bara ni gör det snyggt.

Att man uppmanar folk att fortsätt ni bara men gör det så det inte syns, det tycker jag i såfall verkligen är ett fult inlägg, nu einte jag sådan som trycker på knappen , slår mig för bröstet o tycker jag är en liten ängel..

Vissa här som skriver MASSOR av inlägg, som ofta har en pekpinne i högsta hugg, blir man lite förvånad över dess anonymitet.
men det är ju alltid lättare att vara jungfrulig om ingen vet vilken ytterdörr folk besöker en i..

Japp nu sticker jag ut hakan ordentligt.
men jag börjar ruttna på att få alla dessa privata små mejl där alla säger skriv inte så eller si, det är såååå olagligt o fult att göra så. men vad har du för mönster jag vill ha din den eller den, du kan få det av mej...
Jag vet inte hur många varningar jag har fått..stöt dig inte med den eller den osv

detta är störtlöjligt...
jag som e helt rudis på detta med broderi, hade hittat en sida som jag trodde Åke hade stygnsatt helt själv jag trodde det var ok att ta en bild o stygnsätta...

Jag ville vara juste o dela med mig av en gratis sida som jag själv vart glad o hitta och vad blir man nerlusad av alla dessa beserwisser, men som gääärna vill ha ditten eller datten från minsida..

appropå mångfaldigande.. hur många av er står o säljer era alser på marknader....

Är det riktigt lagligt??? I helgen fick jag höra att man kan inte ha bilder på det jag sytt på en komersiell hemsida ör det är olagligt.
mmm så jag kollade faktiskt med en mönster tillverare som sa att om jag skulle ha en logga till min kennel fick jag faktiskt lov att köpa en egen bild inte ta en från en mönsterkatalog och klippa in i mitt eget namn. och jag fick absolut inte ta betalt för den ihopsatta loggan, om den inte var unik. och då måste jag betala stygnsättningen för den , och skulle jag kunna se någon som bar min bild skulle jag kunna sätta åt den personen ordentligt.

Jag frågade då om detta med sysidans bilder,
Jag kan säga att det företaget gillade inte alls sysidan, då de ansåg att alla dessa bildalbum var bästa sättet att sprida bilderna olagligt, och att upp muntra till att byta bilder med varandra..

Att jag blir ovän med en o annan nu, japp det inser jag helt utan att någon måste upplysa mig om det...

Jag bryr mej helt enkelt inte för jag står vid min åsikt
avslutad141023 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 07:33   #14
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Väldigt bra skrivit. Håller med till 100%. Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad  
Gammal 2007-03-06, 07:38   #15
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
För mig handlar det inte om dubbelmoral utan om att följa de regler som gäller för det forum man deltar i. Det handlar inte alls om att JAG ska slippa se det.

Ett forum som tillåter för mycket kan hamna i blåsväder. Det är då sidägaren som råkar illa ut. Troligen ingen större fara för vår "lilla" svenska Sysida (fast vi är MÅNGA här!), men varför riskera det över huvud taget när det inte behövs??
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons