Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-09, 17:27   #1
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Ett kap

Nu har jag fått tummarna loss och skickat efter hot fix crystal stenar från Usa.Visserligen rhinestones men skillnaden är minimal. Jag betalade 5.15$ inklusive frakt,Vilket blev 33 skr, för 1 gross (144 st).Här i stan kostar en påse 56 kr och då är det bara 36st i förp.Nu ska jag försöka skrapa ihop o få sålt lite så att jag kan köpa fler färger. alltid bra att ha ett lager när man får ett ryck.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 18:47   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Får man fråga var du handlade?
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 19:07   #3
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag handlade på bead different. Dom har ett stort utbud, massor av färger och jättelåga priser. Jag har inte haft möjligheten att köpa där innan, men nu är det gjort. Skulle ta 3-5 dagar direkt till brevlådan.Här finns länk
bead different
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 19:42   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Åh, där har jag också handlat härom dagen! Har inte fått något än, men det ska bli spännande att se om det funkar!
3-5 dagar låter väl lite väl snabbt hit, Det gällde nog USA. 5 dagar kanske kan räcka om du/vi har tur, men räkna med en vecka så blir du inte besviken!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 21:52   #5
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Jag har handlat på flera USA-sajter.
Från Shipwreak beads tog det 2 dagar en gång.

Ibland får man betala tull, ibland inte. Det verkar inte ens bero på vad det står på paketet. Jag har både fått betala och sluppit från samma sajt.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 21:54   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Wow! 2 dagar! Jag tror 4 är det snabbast jag fått. Men tycker det är helt otroligt att man nästan alltid får det på en vecka eller mindre. Även när man köper tillklippt tyg!
Det är ju inte alla ställen i Sverige man fpr det så snabbt inte!
Vad spännande det ska bli att hitta på saker med "kristallerna"! har inte haft så'na förut så jag köpte helt kit med verktyg och allt.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 22:26   #7
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Du kommer att upptäcka att det finns hur många ställen som helst att sätta kristaller på. Jag ska sy en necessär med blom motiv, där det visade sig att alla småblommorna 30 st hade hål för kristall i mitten. Där av mitt storköp nu. Ett tips, som jag fick när jag köpte min värmekolv, är att ha en knappnål till hands när du sätter på kristaller. Ibland händer det att en kristall fastnar i kolven pga limmet. Då kan man ta en nål i skåran, hålla fast stenen med nålen och lyfta kolven.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:14   #8
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Hurpass siteetr kristallerna se'n man väl satt på dem?

Senast redigerad av Sotis den 2008-01-10 klockan 16:41.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 23:15   #9
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Jag får inte mina att sitta så länge... det slår aldrig fel efter en två månader trillar dom av.
Har nån nå tips om hur man ska få dem att sitta längre?
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 07:16   #10
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Jag har satt rhinestones på oken på billiga t-shirt till mina barn. Det gjorde jag för 1,5 år sedan och alla utom en sten sitter kvar. Jag har tvättat tröjorna i 60 grader många gånger. Jag brukar ha något emellan tröjornas lager tex en trasa när jag monterar stenarna eftersom limmet är smält och kan med viss otur gå igenom det första lagret tyg och ge fläckar på det undre lagret. Jag trycker ganska hårt och låter det sedan torka ca 30 minuter.
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 07:44   #11
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Man ska tänka på att låta limmet "koka" dvs bubbla innan man sätter fast stenen. annars sitter den inte kvar. Tryck inte med applikatorn, för då riskerar stenen fastna i den. Dutta fast stenen, och tryck extra med fingern i stället. Jag glömde låta limmet koka vid ett tillfälle på en duk. Jag kunde plocka loss alla stenarna igen nästan direkt. Tillverkaren av applikatorn garanterar att man ska kunna tvätta grejen i maskin efter om det är rätt påsatt. Jag har bara haft problem med någon enstaka sten, som förmodligen inte fäst ordentligt. Om man tvättar plagg med stenar på, så rekomenderas man att vända plagget ut o in.
Syfia: en hint för att hitta mönster för stenar: om du tittar på brodyren och ser små broderade "ringar" eller plattor, så är det med största sannolikhet ett mönster som är tänkt att användas stenar till. Oftast blom mönster, men många dekor mönster har dessa markeringar också. sen kan man sätta dom nästan var som helst, men brodyren bör vara slät under så att fästytan är så stor som möjligt. Då sitter stenen bättre.Bra också som det skrevs att ha ett tygstycke under om limmet går igenom. Jag råkade ut för stenar som fastnade i köksbordet vid ett tillfälle med märken som följd.

Senast redigerad av chery den 2008-01-11 klockan 07:56.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 10:03   #12
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag har sett massor broderimönster avsedda för kristaller, t.ex på favviostället EL.

Tack för tipsen om hur limmet ska "koka"! Det är sån't som är så himla bra att få veta, så man inte behöver göra ALLA misstag själv!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 10:44   #13
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Jag sätter mina stenar på polyester det kanske spelar roll??
Gjorde en hel drös med hundhalsband med julmotiv och stenar emellan men efter några veckor började sten efter sten falla av.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 10:59   #14
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Det ska inte ha betydelse egentligen, för du kan faktiskt t.om sätta stenar på din mobil och andra hårda material. polyester är ju mjukt ,så det borde gå. Jag gissar på att limmet kanske inte var riktigt varmt när du satte på dom. Det är en svår balans att få till det rätt där. Ibland går det jättebra, ibland lossnar det.
Kom just på att jag läst någonstans att man ska fila lie försiktigt på släta material för att det ska fästa bättre. Det kanske är det som är problemet.

Senast redigerad av chery den 2008-01-11 klockan 11:16.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 10:09   #15
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Nu har jag fått mina kristaller. Fick besked i torsdags att dom skickade då. tog en vecka alltså. Det kan man ju leva med tycker jag. Jag menar, när jag beställer på t.ex ellos tar det två veckor.Nu ska jag göra en större beställning, så jag kan få ihop ett litet lager. Alltid bra att ha till hands när man får ett ryck. (och det får jag ofta:
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons