Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-29, 06:20   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
spola undertråd

Någon som har en idé varför min maskin inte slutar spola fast spolen är full. Min Huskvarna Viking Designer SE är som tokig. När jag spolar på undertråden så stannar den inte... den spolar som en tok och när spolen är full får jag helt enkelt stänga av maskinen för att få hejd på den. Displayen slocknar också??? Jag fattar ingenting, någon annan som stött på samma och vet orsaken?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 00:45   #2
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Question

Du har ju den absolut senaste fråga affären där du har köpt den . Vi är många som är intreserade av den nya maskinen, men den är ju så fruktansvärt dyr. så snälla alla ni som har den tala om för oss andra om det är lönt att satsa på den , eller vänta på en maskin som talar om den har en dålig dag eller bara vill vila lite?!
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 00:55   #3
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Exclamation

Förlåt jag tänker lite trögt,
har din maskin samma spolar som D1 gröna?
Då måste du komma ihåg att du har märket så du ser den innan du börgar spola.. hjälp mig att förklara vad jag menar!!
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 07:22   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Min maskin har transparanta spolar med vid leverans men han slängde med gröna spolar också. Båda går att använda med andra ord, dom är lika bara färgen som skiljer. Huskvarnamärket har jag uppåt när jag spolar. Jag får nog fråga i butiken vad som felar...


Citat:
Du har ju den absolut senaste fråga affären där du har köpt den . Vi är många som är intreserade av den nya maskinen, men den är ju så fruktansvärt dyr. så snälla alla ni som har den tala om för oss andra om det är lönt att satsa på den , eller vänta på en maskin som talar om den har en dålig dag eller bara vill vila lite?!
Hur den här maskinen är? Jadu... jag har inte så mycket att jämföra med förutom min gamla gröna. Den jämförelsen blir ju inte riktigt rättvis
För 58900:- får man en racermaskin men andra maskiner klarar säkert samma saker som den här till en billigare penning. Har inte hunnit utforska den så mycket ännu.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 14:30   #5
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Hej Tua!
Har du fått ordning på din maskin ännu? Det låter ju inte kul att den inte slutar spola när spolen är full!
Jag överväger starkt att köpa en Designer SE, har inte hört talas om några andra problem med den och vill ju inte råka ut för något sådant här.

hälsningar Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 15:26   #6
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Jag har D1, men det kanske gäller samma som SE. Under spolen då du spolar finns en vit "knapp/ratt" eller vad man ska kalla den. Den kan du vrida på så att den kommer närmare tråden då spolen är full. Stänga av maskinen? Menar du att den inte slutar spola trots att du släpper pedalen eller trycker på stoppknappen ska du gå tillbaks med maskinen!
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 15:43   #7
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Designer spolfunktion

Hej,
Jag tror också att den lilla halvcirkelformade vita lite rörliga knappen som ligger an mot spolen i spolläge , skall roteras medsols. På så sätt kan Du bestämma hur full spolen skall bli.
Jag har visserligen en DesignerI, men detta hände mig också.
Gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 16:22   #8
yenny yenny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 30
Jag har ju ingen koll alls känner jag... är det så att alla maskiner slutar spola när det är fullt? Här sitter jag och håller järnkoll helt i onödan...
yenny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 16:26   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tack för era tips!
Jag vred på den vita halvcirkelformade saken och då funkade det utmärkt.
Citat:
Stänga av maskinen? Menar du att den inte slutar spola trots att du släpper pedalen eller trycker på stoppknappen ska du gå tillbaks med maskinen!
Just precis... maskinen stannade inte och displayen blev svart så det fanns ingen stoppknapp att trycka på. Eller har jag missat någon annan knapp på den här rymdmaskinen
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons