Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-01, 12:14   #1
FruMagda FruMagda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 16
Jaegergarner

Någon som vet om det går att få tag i Jaegergarner i Sverige? Jag frågade på min lokala garnaffär och de sa - inte en chans!

Annars tar jag gärna tips på bra, prisvärda både på garnet och frakten, brittiska sidor.

Jag kollade www.wincentgarner.se men de hade bara rowan.
FruMagda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 19:07   #2
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Tillverkningen av Jaegers garner upphörde för något år sedan, men en del butiker (både "riktiga" och på nätet) har lite av deras garner kvar, så har man tur kan man fynda lite. Jag kan inte tipsa om några svenska försäljningsställen, men brittiska angelyarns.com hade fortfarande kvar Jaeger-garner till reapris sist jag kollade.

(PS: Rowans garner är kvalitetsmässigt ungefär som Jaeger, eftersom Jaeger-garnerna tillverkades av Rowan. Fast jag saknar Jaegers "Extra-Fine Merino".)
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 07:36   #3
FruMagda FruMagda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 16
Ja det förklarar ju saken. Tack för den informationen då kan jag sluta leta när jag kollat länken. Vet du, eller någon annan, möjligen vilket av rowans andra garner (eller något annat av samma kvalite) som möjligen motsvarar jaeger cashmina?

Jag har precis köpt mitt första rowangarn och är såld. Det är ju underbart! Jag stickar nu en spetsstickad babyhätta i Rowan wool cotton. Det står i mönstret att det är ett medeltjockt garn och cashmina ska enligt samma mönsterbok vara ett tunt garn.

Jag har, i samma bok, sett ett så underbart mönster på en babykappa i just cashmina som jag bara måste sticka men då måste jag hitta lämpligt garn. Det gör ju inget om det är aningens billigare... 140 kr för ett hg är rätt saftigt. Tur bebisar är små =)
FruMagda är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons