Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-08-02, 09:15   #1
Jo. Jo. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 53
Sovtröja av lakan

Jag skulle vilja sy en sval sovtröja till min ettåring och funderar på att använda ett gammalt lakan, men jag behöver lite hjälp att komma vidare från idéstadiet.

Vad får ni för spontana tankar? Vilken modell kan man tänka sig är mest lämplig? Jag vill höra alla reaktioner!
Jo. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 09:37   #2
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Att använda ett gammalt lakan är på sätt och vis bra. Det är kanske sådär trevligt slitet så att det är tunt och jättemjukt.
...men det är ingen töj i det. Barn far ju runt lite i sängen under sömnen och jag tänker mig att tröjan snor sig och det blir knöligt och stramar. Mitt tips är att lakanet får vara "filt" och småttingen får sova i bara blöjan. Vill du ändå använda lakanet till kläder så kanske det skulle passa till en lös och luftig hängselbyxa eller tröja/tunika/klänning för varma dagar.
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 10:18   #3
Jo. Jo. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 53
ja, just att tyget är så stumt är det som gör att jag tvekat lite... men jag vill gärna göra något som han kan ha när det inte riktigt är tillräckligt varmt för att sova i bara blöjan. är det kanske bättre att försöka hitta ett annat tyg? insåg just att pappan har ett grovt överskott av gamla t-shirts
Jo. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 17:03   #4
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Gammal t-shirt tycker jag låter som ett bra utgångsmaterial
När mina barn var sådär små fick de sova i en såndär body (tröja som man knäpper i grenen) när det var för varmt för overall och för kallt för bara blöjan. En sån kan inte kasa upp under armarna eller sno sig så att det blir knöligt och obekvämt.
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 22:30   #5
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Ett favoritplagg hos oss var ett nattlinne i t-shirtstyg. Och när barnen gick men fortfarande inte hade vuxit så att nattlinnets kant var uppe vid vaderna hade vi en lös resårring som vi hade som skärp. Då kunde vi blusa upp nattlinnet över resåren så det gick att gå i.

Det finns speciell babyresår, underbart mjuk och töjbar.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons