Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-11, 05:46   #16
adelheid adelheid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 5
1. Just nu har jag på mig mina nya rosa joggingsbyxor med krumelur-tryck... morgontofflor, en stor och lös t-skjorta och pappas gamla kragaskjorta - fast utan krage, den var så sliten...

2. Byxor varje dag. Hemma joggingsbyxor eller pyjamasbyxor, till stan oftast jeans. Kjol inte så ofta, kanske ett par, tre gånger i månaden.

3. Beror på om jag har brottom, då ska jag ha dojor - men trivs bäst i skor med liten klack.

4. Finkläder beror också på festtillfället... Om det är frågan om bara en födelsedagskalas eller julmiddag, så kan mina "finkläder" bestå av jeans och kavaj. Men till nåt lite finare fest, typ fast bröllop, så klänning - men kan nog använda till vardags också klänning, så egentligen så piffar jag upp plagghelheter med accessoarer till finhelheter...
adelheid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-11, 10:11   #17
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

Lång svart omlottkjol i nylon, linne(jag har alltid linne mellan bh och andra plagg om de yttre plaggen tillåter det) och djupröd fleece/alvtröja. Allt egensytt, förutom strumpor, trosor och bh.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

Jag använder alltid kjol, mer eller mindre, jag har ett par vida omlottbyxor som jag använder under kjolen om jag ska gå mycket, för att slippa skav på låren. Nästan uteslutande långkjol med vidd i. Ju kallare, ju fler kjolar. Långklänning är vanligt förekommande, men jag räknar in dem bland långkjolarna.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

Jag har skor efter hur mycket jag ska gå i dem, och gör egentligen ingen skillnad på fin- och ful-skor. Står i butik och är ofta relativt välklädd till vardags.
När jag går ut är det extrem dräkt som gäller, och därmed ganska extrema skor. Gärna platå, lack, spännen... och ofta över 15 cm klack. Vardagsvis undviker jag det extremaste, speciellt när jag står i butiken.
Ska jag ut och gå mina långpromenader eller på heldags shoppingturer har jag låga eller platta skor.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?

Folk reagerar ofta över att jag ser uppklädd eller finklädd ut till vardags, vilket jag alls inte känner själv. Långkjol och hela/rena/snygga kläder, ofta lite udda, speciella och i allmänhet egenhändigt komponerade.
Går jag ut är det en välkomponerad(ordvalet kan väl diskuteras, jag är ganska extrem och många hade nog kallat mina dräkter för allmänt vansinniga) dräkt som gäller, inte enstaka plagg som råkar passa ihop, utan mer åt outfit-hållet.
Det är egentligen den stora skillnaden, vardagskläderna är inte outfits, utan kläder som passar ihop. I allmänhet är de lite bekvämare. Har sällan korsett till vardags numer(vilket jag hade i ett par år) och sällan kjolar med släp.
Jag har gått och blivit bekväm :)

Vid formella tillställningar får man ju anpassa sig och vara extrem inom ramarna.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-11, 10:28   #18
lilyofthevalley lilyofthevalley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 68
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

En brun tweedkjol från 60-talet med veck framtill. En turkos h&mtröja med knäppning och ok. en strumpebandshållare från 50-talet för att hålla upp mina strumpbyxor som är bruna och hundtandsmönstrade. sen hade jag även en brun rutig tweedkappa med pälskrage när jag var ute, och bruna virkade skor.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
alltid kjol/klänning, äger inga byxor

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
har på mig finkläder alltid, ser ingen anledning att varken klä upp eller ned mig

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
ingenting jag bryr mig om persnligen. jag ser ju att andra klär upp sig men jag gör inte det utan jag tar på mig en coctailklänning för att gå och handla om jag känner för det den dagen.. typ.
lilyofthevalley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-11, 14:51   #19
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
1. beige plysch aktiga långbyxer och en
röd t-shirt svarta skinnskor-.

2.Jag använder nästan aldrig kjol eller klänning.

3. Till vardags har jag skinnskor typ walking shoe, sandaler, bra fotriktiga skor.

till fest snyggare och nyare skinnskor
ej högklackat

4.vardagskläder är som regel billigare kläder och som regel byxer och tröja och oftas inte dom nyaste kläderna.gärna fritids betonat.

fin kläder är bättre kvaliteer snyggare byxa och en snyggare överdel noggare vald i färger och gärna en kavaj och oftas är det dom som är lite mer nyköpta.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-02, 16:10   #20
onno onno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 1
1 Vad har ni på er nu?
vita jeans, svart, ganska tight munktröja och en svart cape.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
använder kjol väldigt sällan, bara på vissa fester och tillställningar.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
har ballerinaskor på sommaren, höga stövlar (bruna eller svarta) på hösten/våren och svarta platta stövlar med ludd inuti på vintern.
som finskor har jag ballerina eller sandaler med klack.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
finkläder är mer uttänkt. när man försöker lite mer att vara fin. klänning är förståss lite festligare, men jeans kan lika gärna vara party.
onno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-02, 18:28   #21
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
1 Vad har ni på er nu?

Egensydda mysbyxor, svart ribbat linne (h&m), brun ribbad polo (Svärmors avlagda), dimgrå kofta (vero moda), raggsockar (granngården), strumpor, trosor och bh.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

Oftast jeans, tycker själv att jag använder kjol alldeles för lite men jag tycker att det är svårt att hitta kjolar som passar mina överdelar.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

Beror helt på väder och aktivitet. Jag samlar på skor och försöker variera mig. Till vardags så här års blir det gärna stövlar (helst med liten eller ingen klack), ökenkängor. Vid lite varmare väder älskar jag mina kinaskor och dessa använder jag om jag ska vara fin och man ska vara inomhus (när det är kallt ute). Sedan beror det ju på vad man är fin för..

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?

Jag älskar kläder och gillar att matcha och mixa, gillar också att sticka ut lite, handlar mycket second hand. När jag ska vara fin så blir det ofta enkelt och stilrent, gärna vit överdel med något enkelt och fint smycke, less is more.Klär man sig enkelt upptill kan man ha ett par lite mer iögonfallande skor. Det hänger mycket på hår och accesoarer.
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-17, 15:16   #22
Nanna81 Nanna81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 148
1 Vad har ni på er nu?
Just nu har jag ett par grå mjukisbyxor i nåt skönt fleeseaktigt tyg och en vanlig ja, tröja, och underkläder och strumpor då.
Vackert värre. Jag skulle då aldig gå ut med dessa byxor...

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
På vinter använder jag väldigt sällan kjol. Får för mig att det är för kallt. Men på sommaren dock har jag nästan kjol hela tiden. Byxor hela vintern.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
Till vardags har jag för det mesta ett par bruna Blend sneakers. Och till fest har jag "klackskor" eller ett par svarta lågskor.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
Vardagskläder är jeans och en vanlig tröja, eller om jag är hemma, mjukisbyxor,
Fest är en lite finare kjol, eller jeans, och ett fint linne.
Nanna81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-17, 15:22   #23
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
1 Vad har ni på er nu?

Jeans, egensydd BH, boots, egen designad kort jacka med topp under

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

Har alltid byxor

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

Boots el jympadojor till vardags och pumps eller snygg stövel till fin


4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?

Hemma: joggingbyxor o någon t-shirt, jobb: klassiska byxor & kavaj, fin: snygg topp m kavaj och byxa. Beror även lite på tillställningen.
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 05:48   #24
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Re: Kläd enkät

Citat:
linaz skrev:
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
1 Jag har en egen stickad lånklänning
2 jag använder aldrig byxor
3 de varierar men ofta med klack
4 jag älskar att klä upp mig. jag kan gärna ta fina o dyra kläder på mig
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 11:05   #25
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

Lång svart volangkjol, ganska enkel modell i något slags syntetiskt matt kjoltyg med bred linning som sitter på höften. Ett enkelt svart linne under en ganska tight långärmad tröja i sweatshirttyg, även den i svart, med långa muddar på ärmslute, bred v-rigning som visar axlarna (gammal tröja från Gina Tricot, börjar bli lite urtvättad och snarare grå än svart) och lång mudd i linningen. Balconette-BH i grönt tyg med svart spets över, vanliga enkal svarta bomullstrosor, inga strumpor och ett par rosa björn borg-tofflor. Hemma-och-slöa-kläder helt enkelt.


2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
Jag använder kjol dagligen, byxor använder jag 5-10 gånger per år.


3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
Till vardags har jag ett par stövlar i fejkskinn med stretch-skaft cowboy-artat sula+klack på 3 cm, varierar med ett par rejäla vinterstövlar utan klack, i fuskmocka, med dragkedja i sidan och fodrad med päls.
När jag vill vara lite finare har jag två par ankelboots jag ofta och gärna använder med lite högre klack (ca 5-6 cm). Jag har också ett par underbara mormors-kängor i äkta skinn och med stålklack som jag ofta och gärna använder vid tillfälle, men dom är jag väldigt rädd om och använder bara när det är väldigt speciellt tillfälle.



4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?

En fråga som kan vara rätt så knepig faktiskt, jag skiljer på "hemmakläder" och "bortakläder", men rena fin-kläder har jag inte separerade från "bortakläderna". Jag har nog aldrig varit på någon finare tillställningar, men om jag skulle tänka mig in i vad jag skulle bära så skulle det nog mer än något annat vara material och utsmyckning som skiljer det åt från mina vanliga kläder.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 15:44   #26
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Re: Kläd enkät

Citat:
linaz skrev:
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
vilken kul enkät!!!

1 har vanliga vardags kläder på mig och i dag kläder köpta på klingel. denna blusen http://www.klingel.se/cgi-bin/klinge...-0.html?kat=0K
och denna kjolen http://www.klingel.se/cgi-bin/klinge...-0.html?kat=0K

2 anväder aldrig byxor
3 anväder i stortsätt alltid högklackat
4 gillar att vara välklädd och vill känna mig uppkläd alltid
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 16:08   #27
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Det kunde vara roligt om du visade något du själv har gjort Madde.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 16:09   #28
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Citat:
TeknikFreek skrev:
Det kunde vara roligt om du visade något du själv har gjort Madde.
Ja, vi är sugna på att se!
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 16:10   #29
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
TeknikFreek skrev:
Det kunde vara roligt om du visade något du själv har gjort Madde.
skall försöka lägga in några kort snart
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons