Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-02, 21:31   #31
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Jösses vad billigt ni har fått era för, grattis, jag betalade 595,- hos min husqvarna återförsäljare för fem år sedan. Fast å andra sidan har jag haft väldigt mycket kul med den.. Alla mina gardinkappor har hemsydda volanger, en del finns på bild i mina album. som sagt, att sy är nuförtiden en väldigt dyr hobby, fast skoj har man ju
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 22:25   #32
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Usch vad dyrt! Men du har ju använt den ganska mycket så det blir nog värt det ändå.

Men det säger ganska mycket om varför det inte säljs så mycket... Sätt lite vettigare pris, typ 200 kr samt demonstration kanske så går det nog säljas lite lättare.

Det är ju bättre att sälja 15 st 200 kr än 1 st 600, eller hur?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 22:35   #33
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Jag håller absolut med dig, men är det inte konstigt som det har blivit. Jag bor ganska nära Väla vid Helsingborg, det är nyss ombyggt med massor av nya butiker, men nästan bara klädbutiker. De tygbutiker som finns har bara färdigsydda gardiner, t o m Jysk som innan hade massor av tyger på metervara, precis som Hemtex hade. Tråkigt är det för oss som vill sy gardiner själva och vill "bläddra" bland tygerna, Ikea har ju lite att välja på som tur är, för de är ganska snygga också, även Panduro har metervara, men det är mest småmönstrigt för quiltning. Nä, pusha för att fler folk vill sy sina saker själva, då skulle både tyger och tillbehör som rynkapparater bli billigare.
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 23:28   #34
MELLANDELEN MELLANDELEN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 131
Jag håller absolut med dej AnkiH. Här i Kalmar där jag bor har vi en liten ynka tygaffär och de är mest inriktade på gardiner. De har blivit lite bättre sen den "riktiga" tygaffären gick i konkurs!!??, Men de är ju svindyra och har sällan de man är ute efter så det slutar för det mesta med att man beställer via nätet. Men det är ju inte samma känsla som att gå och klämma och känna på tygerna.
MELLANDELEN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 23:59   #35
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag bor i Göteborg har lite fler affärer att välja mellan, men jag tycker det är så tråkigt att många har lagts ner.

Men jag är ju lite skyldig också för jag köper så mycket online och loppis. Men jag köper ju från tygaffärer också, så då är jag lite bättre än om jag inte sydde alls, förstår ni?
Och nu har jag köpstopp.... mer eller mindre. SÅÅ mycket tyger har jag... trots att jag bara köper smått åt gången..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 06:59   #36
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag kan inte känna mig skyldig för att jag köper något för halva priset inklusive frakt från t ex England. Jag tycker inte tyg/symaskins återförsäljare har särskilt stor innovationsförmåga.

Som exempel har vi Janome där återförsäljarna i Sverige har genom generalagenten förhindrat att vi köper från UK. För länge sedan var det förbjudet av återförsäljare av Husqvarna att visa priset på internet. Lite före dess var det ingen av försäljarna som sålde symaskiner över nätet. En Singer visades pris på och kunde beställas över nätet - men den affären blev stoppad av Singer.

Häng med lite istället och gör "lamonade of the lemons"... Utnyttja de fördelar som internet ger.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 10:25   #37
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Du har förmodligen rätt mariatherese, jag får väl börja spana in vad det finns för butiker och tyger på nätet, man är ju väldigt "modern" vad gäller nätet med andra saker, så varför inte tyger...
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
rynkapparat


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons