Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-01-12, 14:48   #1
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Var finns tyget?

Jag märker att utbudet på tyg är väldigt knappt nu mot för något år sedan. Har haft syuppehåll pga tidsbrist och brist på engagemang! Köpte ny symaskin för ett år sedan som jag började använda nu!!!
I Karlstad finns Ohlssons tyger och har väl ett helt ok utbud men inte är det som för 10år sedan. Var hittar ni era tyger? Jag är inte ute efter det billigaste, för dålig kvalite är inte något jag behöver och inte heller det exklusivaste!
Så var hittar jag tyg till klänningar, blusar och kjolar?
Har kollat Stoff&Stil men mer i stil med Tyg.se men har lagt en order där oxh den skjuts framåt hela tiden.
Jag köper garn från England men finns det något bra där?
Vill sy en 50- eller 60-talsklänning.
Har sett Susan Kahljes onlinekurs. Mycket bra och den har gett mig många aha-upplevelser!
Ps/till admin: de länkar som finns under tyger är inaktuella, borde finnas någon möjlighet till uppdatering.
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 15:05   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Italienska modetyger i Mölndal skickar, Simbra siden, Acornfabrics i UK har skjorttyger. Här i Skåne har vi Gittes som har blivit riktigt bra på senare år men man skall åka dit och titta...I DK finns stof2000 som också skickar, Jag har förmånen att bo nära Köpenhamn där det fortfarande finns lite att välja på.
Jag vet inte hur mycket klädtyger Bugano i Årjäng har nuförtiden, det är ju i dina hemtrakter.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 16:13   #3
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Svenska mönster har lite tyger också
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 16:31   #4
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Skall kolla detta. Åkte flera gånger förr i tiden till Skroten i Kinna men då mest för att köpa tyg till barnen. Tråd,band mm. Då fanns flera tygaffärer i Karlstad så det man behövde fanns på hemmaplan. Var till Stockholm och hittade bara Siden-Carlsson och Olssons tyger. Blev dock lite köpt på Olsson men för att köpa något på Siden-Carlsson behöver man fundera igenom vad man skall göra.jag vill ha vardagstyger, dvs inga silkiga ,paljetter och dragshow-tyger. Sånt man kan gå till jobbet i!!
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 21:27   #5
birma birma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 61
Smile

hej
det finns många tygaffärer i Göteborg som är bra Myrins, tygaffären, Gårda textil, Italienska modetyger för att nämna några...jag tycker att det blivit mindre utbud på modetyger hos stoff och stil och att de övergått till mer hemtextil

på nätet har du en del länkar här på sidan eller om du googlar på modetyger så brukar de vanligaste sidorna komma upp. Det finns en del utländska som skickar till sverige för en rimlig peng....
birma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 06:52   #6
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Tygverket på Söder i Stockholm har mycket tyger. Även lite ovanligare modetyger.
http://tygverket.se/
De har webshop också.

Vid Täby Centrum finns Modetyger/Fashion Fabrics
http://www.modetyger.nu/
som har en hel del tyger som man inte hittar överallt. Bra sidensortiment, spetsar mm. Säljer också på web/telefon,

När det gäller länkar här på sysidan så har admin sagt att om man hittar döda länkar kan man skriva till dem och de tar bort dem men att de har inte tid att sitta själva och kolla.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 07:44   #7
birma birma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 61
Hej
Letar någon sidentyger så finns ju sidencarlsson -en helt underbar butik.....
birma är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons