Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2004-10-05, 09:36   #1
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Question Mended hearts. Hjälp!

Suck. Jag håller alltså på med något som ska bli en bonad. Jag vill ha mended hearts.
Jag har med hjälp av vliesofix pressat fast mina hjärtan på sitt bakgrundstyg. Men sen när jag ska sy ihop dom sen jag skurit isär dom får jag problem.

Jag har alltså lagt två bitar över varandra och skurit. Allt gott så långt. Men sen att sick-sacka ihop dom blir så himla fult. Det håller inte ihop fast jag syr med breda stygn.
Då tog jag fram vliesofixen igen och pressade fast i skarven, tog sen ett tunt skräptyg och pressade fast. Sydde sen. Det blev väl hyfsat, men blir det inte lite tjockt sen när något mellanlägg ska dit och sen bakstycket?

Hur gör man egentligen? Det låter så enkelt och ser så snyggt ut på andras bilder.

En fråga till. Syr ni runt applikationen med sicksack eller annan söm innan ni skär isär dom eller syr ni runt efteråt? För mej vill det remsas upp om jag syr efteråt, syr jag före så skär jag ju av stygnen.
Tips någon?
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons